واکسیناسیون ۵۵ درصدی دانش‌آموزان خراسان جنوبی

خراسان جنوبی دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با اشاره به تزریق واکسن ۵۵.۵ درصد دانش‌آموزان استان، گفت: از ۴۹ هزار و ۱۰۰ نفر جمعیت ۹ تا ۱۲ سال ۳ هزار و ۲۴۵ نفر دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.واکسیناسیون ۵۵ درصدی دانش‌آموزان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان به نقل از ایسنا غلامرضا شریف زاده اظهار کرد: ۱۳۴ هزار و  ۳۱ دانش آموز استان که واجد شرایط واکسیناسیون بوده و ۹ تا ۱۸ سال هستند که از این تعداد ۷۴ هزار و ۵۴۰ نفر نوبت اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین ۸۳ هزار و ۳۹۸ نفر در استان در سنین ۱۲ تا ۱۸ سال در خراسان جنوبی هستند که از این جمعیت ۷۱ هزار و ۳۴۵ نفر معادل ۸۵.۵ درصد واکسن نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: تاکنون ۶۳ هزار و ۳۲۲ نفر از دانش آموزان ۹ تا ۱۸ سال نوبت دوم واکسن را تزریق کرده‌اند؛ همچنین از ۴۹ هزار و ۱۰۰ نفر جمعیت ۹ تا ۱۲ سال ۳ هزار و ۲۴۵ نفر دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، واکسیناسیون کودکان ۹ ساله و بالاتر از شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ بر اساس مصوبه کمیته ملی واکسن کووید-۱۹ در سرار کشور آغاز خواهد شد. واکسن‌های مورد تایید این گروه سنی شامل سینوفارم و پاستوکووک است.

میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت  تزریق واکسن طبق معمول و مشابه سایر گروه‌های سنی است‌. واکسیناسیون گروه‌های سنی زیر ۹ سال به تدریج آغاز و زمان آن به صورت کتبی به معاونت بهداشت دانشگاه های سراسر کشور اعلام خواهد شد.

انتهای پیام /