// ۲۴ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۴:۰۱
کشف چند انبار ارزاق عمومی در استان خراسان جنوبی

در مامویت‌های جداگانه نیروی انتظامی در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی چند چند انبار احتکار و دپوی ارزاق عمومی شناسایی و کشف شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سرهنگ هادی اظهار داشت: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق و احتکار کالا یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی نیروی انتظامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش‌ها با نیروی انتظامی ضروری است.

فرمانده انتظامی شهرستان زیرکوه گفت: در ماموریت‌های جداگانه انواع مواد غذایی و ارزاق عمومی احتکار شده به ارزش یک میلیارد ریال در شهرستان زیرکوه کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: مأموران با انجام تحقیقات تخصصی پلیسی انبارهای کالاهای احتکار شده را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از این محل‌ها انواع ارزاق عمومی احتکار شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زیرکوه افزود: مأموران در این رابطه 2 متهم را دستگیر که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف وانت نیسان حامل روغن نباتی قاچاق در قاین

فرمانده انتظامی شهرستان قاین نیز از کشف محموله روغن نباتی قاچاق در بازرسی از یک وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود زال‌بیکی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک وانت نیسان مشکوک و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از وانت نیسان یک هزار کیلوگرم روغن نباتی قاچاق کشف کردند که بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه ارزش ریالی محموله کشف شده بالغ بر 400 میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین بیان کرد: مأموران در این زمینه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف انواع لوازم خانگی قاچاق در طبس

فرمانده انتظامی شهرستان طبس نیز از کشف انواع لوازم خانگی قاچاق در بازرسی از یک پراید وانت خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده یک میلیارد و 60 میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ فاضل مریمی اظهار داشت: مأموران یگان امداد شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک پراید وانت مشکوک شدند وخودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی گفت: مأموران پس ازهماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو انواع لوازم خانگی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و 60 میلیون ریال براورد شد.

فاضلی افزود: ماموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

پارچه‌های قاچاق با هوشیاری پلیس به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان نیز گفت: ماموران ایست و بازرسی سهل آباد انواع پارچه خارجی قاچاق به ارزش 620 میلیون ریال در بازرسی از سواری پراید دراین شهرستان کشف کردند.

سرهنگ احسان رحیمی اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی سهل آباد در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پراید مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان کرد: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از سواری پراید انواع پارچه خارجی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده بنابر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر620 میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

رحیمی با اشاره به اینکه قاچاق کالا پدیده‌ای است که از جهات گوناگون حیات سالم اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند، عنوان کرد: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است تا با قاچاقچیان و اخلالگران نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند


کد خبرنگار : 100