// ۲۲ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۷:۵۶
دیدار جمعی از عشایر بهلولی با استاندار خراسان جنوبی

نظام اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون خدمت مطلوبی به جامعه عشایری ارائه کرده است/ بسیاری از چهره های شاخص علمی در سطوح مختلف از جامعه عشایری هستند

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، دکتر قناعت با بیان این مطلب در دیدار جمعی از عشایر بهلولی استان، ضمن اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که عشایر ذخایر انقلابند، خاطرنشان کرد: عشایر همواره همراه نظام اسلامی بوده و در هر شرایطی همچون دفاع مقدس از حیث حضور و پشتیبانی در جبهه ها پیشرو و پیشتاز بوده اند.

با توجه به فضایی که در دولت سیزدهم در راستای خدمت رسانی و توجه به نقاط محروم کشور ایجاد شده باید بیشترین بهره را برای خدمت به استان کم برخوردار خراسان جنوبی ببریم.

عشایر استان ما که علیرغم همه مشکلات و خشکسالی ها در مرز مستقر می باشند، در واقع مرزداربوده و سیاه چادرها نیز به نوعی یک پاسگاه مرزی برای ما محسوب می شود.

عشایر حدود ۱۰ درصد جمعیت استان را شامل می شوند لذا باید در برنامه ریزی ها به آنها توجه ویژه ای شود. نگهداشت عشایر در مناطق خشک و کویری از جمله شهرستان زیرکوه از وظایف اصلی مسئولان است.

 آموزش فرزندان عشایر باید مورد توجه همه قرار بگیرد زیرا برخی از چهره های شاخص علمی در سطوح مختلف از جامعه عشایری هستند.

استاندار با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه، خاطرنشان کرد: موضوع مراتع ، سوخت، بیمه، شرکت تعاونی، فعال شدن شورای عشایر و... از جمله مشکلات مطرح شده اند، جامعه عشایری ما نباید درگیر این مسایل باشند.

بسیاری از مشکلات در استان قابل حل هستند و پیگیری خواهند شد.

عشایر ما در تولید حرف اول را می زنند و حاصل دسترنج عشایر سالم و باکیفیت است، برای رونق تولیدات به ویژه در زمینه صنایع دستی باکیفیت عشایر استان، می بایست بازاریابی خوبی انجام گیرد.

اینجانب در قالب سفرهای شهرستانی یا به صورت موردی به مناطق عشایری سفر خواهم کرد.