// ۲۲ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۶:۰۴
آبرسانی  به ۷ هزار و ۱۳۸ روستا با مشارکت دولت و بسیج سازندگی

سردار زهرایی گفت : آبرسانی به هفت هزار و ۱۳۸ روستای کشور با همکاری دولت در دستور کار جدی بسیج سازندگی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سردار «محمد زهرایی» امروز (۲۲ اردیبهشت) در حاشیه افتتاح  محور مواصلاتی سه قلعه به روستاهای همجوار به خبرنگار بازتاب خراسان ، اظهار کرد : یکی از تعاملاتی که بین مجلس شورای اسلامی با بسیج سازندگی در سال گذشته و امسال اتفاق افتاد مصوباتی خوبی بود که در راستای اعطای قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی و دسترسی‌ها و جاده‌های بین مزارع انجام می شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: در سال گذشته با همت و همکاری دولت بخشی از این قیر رایگان در اختیار شرکت‌های مربوطه مورد تایید قرار گرفت و بسیج سازندگی با همکاری دستگاه های زیربط در شهرستان‌ها و مناطق مختلف به این کار همت گماشت.

وی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح آسفالت محور مواصلاتی سه قلعه به روستاهای همجوار از محل همین قیرهای رایگان هستیم، افزود : در سال ۱۴۰۱ نیز پنج درصد از اعتبارات قیر در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفت که ۲ درصد نیز برای ارتش و سایر نهادهای انتظامی با نظارت بسیج سازندگی انجام خواهد شد.

سردار زهرایی ادامه داد: سعی می‌کنیم برای پایگاه‌ها، پاسگاه‌ها، جاده‌های بین مزارع، پروژه‌های محرومیت‌زدایی، گلزار شهدا در مسیرهای دسترسی و جاده‌های روستایی این کار را هدفمند و با برنامه ریزی صحیح و شناسایی دقیق انجام دهیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به برنامه‌های مشترک دولت و بسیج سازندگی برای آبرسانی شرب روستاها اشاره کرد و گفت: دراین راستا قراردادی منعقد شد که آب شرب برای هفت هزار و ۱۳۸ روستا در مدت ۳۰ ماه با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومان اجرا می شود که البته این تعداد همه روستاهای کشور نیست و ما باید بتوانیم تا ۱۶ هزار روستا را در یک بازه زمانی مشخصی به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به تاکنون عملیات اجرایی آبرسانی به هزار و ۲۰۰ روستا شروع شده است، خاطر نشان کرد: در خراسان‌ جنوبی نیز با همکاری آب و فاضلاب، بسیج سازندگی توانسته این کار را جلو ببرد و در شهرستان‌های مختلف این اقدام در حال انجام است.

سردار زهرایی بیان کرد: کار آبرسانی به روستاها در دستور کار است و هر روستایی که در مسیر است یا نیازمند به آب دارد اما شاید در کد و نقشه‌های قبلی و کد اعتباری دیده نشده نیز قرار شد در این مرحله توسط فرمانداران با همکاری بسیج سازندگی شناسایی و برای انجام کار معرفی شوند.

آسفالت محور سه قلعه به سمت آیسک در محدوده ی دو  روستای کامرود تا روستای شهید دستغیب به بهره برداری رسید . این طرح با مسافت ۸ کیلومتر و با مشارکت بسیج سازندگی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  انجام شده است.   هم اکنون  پنج روستا از نعمت  این مسیر برخوردار شدند.


فریده تیموری ، خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان