// ۲۲ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۵:۴۴
کشف چهار انبار غیرمجاز غلات و محصولات کشاورزی /کشف انبار احتکار کالای اساسی در خراسان جنوبی


رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از کشف انبار احتکار کالای اساسی در مرکز استان خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان  ، سرهنگ بخشی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق و احتکار کالا یکی از راهبرد‌های عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی نیروی انتظامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهاد‌ها و بخش‌ها با نیروی انتظامی ضروی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی پس از دریافت اخباری مبنی بر احتکار مواد غذایی در یک واحد دامداری موضوع را دست پیگیری قرار دادند.

وی افزود: مأموران محل کالا‌های احتکار شده را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از این محل‌ها انواع مواد خوراکی احتکار شده از جمله روغن، برنج و آرد را کشف کردند.

بخشی بیان کرد: این انبار در یک واحد دامداری در شهرستان بیرجند کشف شد که ارزش ریالی کالا‌های احتکار شده بالغ بر یک میلیارد و 350 میلیون ریال برآورد شده است.

همچنین در همین راستا ، رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی عنوان کرد: مأموران در این رابطه 2 متهم را دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی کردند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صمت استان گفت: چهار انبار غیرمجاز غلات، محصولات کشاورزی و مواد اولیه خوراک دام در استان شناسایی شد.

علی تهوری افزود: به گزارش ناظران افتخاری در بازرسی از انبارها و بررسی سوابق درکشف چهار انبار غیرمجاز غلات و محصولات کشاورزی در خراسان جنوبی سامانه جامع انبارها ، متاسفانه انبارها در سامانه ثبت نبوده و بعضا اقلام موجودی در گروه کالاهای احتکار و ظن به قاچاق قرار گرفت .

وی افزود : موجودی این اقلام بالغ بر ۳۸ تن بوده که پرونده تخلف صاحبان این انبارها در دست اقدام است و به تعزیرات ارسال می شود .

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت ،معدن وتجارت خراسان جنوبی از همه فعالین اقتصادی اعم از صنفی و غیر صنفی خواست نسبت به ثبت انبار خود در سامانه جامع انبارها اقدام نمایند


کد خبرنگار : 100