// ۱۹ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۷:۴۳
فعالیت چهار آسمان‌نمای دیجیتال ثابت در خراسان جنوبی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: کودکان با کسب تجربه‌های نجومی بیشتر، درک بهتری از دنیای طبیعی و بینش دینی دارند بر همین اساس برای اولین بار در استان چهار آسمان‌نمای دیجیتال ثابت، احداث شده که اکنون فعال است.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، طاهره حمیدی اظهار داشت: اولین آسمان‌نمای دیجیتال در شهرستان مرزی درمیان احداث شد و بعد از آن آسمان‌نمای شهید حاج قاسم سلیمانی در فردوس،آسمان‌نمای سربازان کوچک حاج قاسم در بیرجند و یک آسمان ‌نما در طبس راه‌اندازی شد تا آموزش علوم فضایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دنبال شود.

وی با بیان اینکه آسمان نماهای دیجیتال کانون پرورش فکری به سوالات ذهن خلاق کودکان و نوجوانان در خصوص علم نجوم پاسخ می‌دهد افزود: یکی از بهترین روش‌های آموزش نجوم، همانندسازی رفتار اجرام آسمانی با نگاهی واقع‌گرایانه است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی بیان کرد: در کانون پرورش فکری کنار همه برنامه‌های خلاقانه‌ فرهنگی و هنری مربیان در خصوص آموزش علم نجوم، با استفاده از فن‌آوری‌های نو رویدادهای نجومی در آسمان نماهای دیجیتال کانون، شبیه‌سازی شده و با استفاده از نرم‌افزارهای برخط اتفاقات لحظه‌ای آسمان هر نقطه از این کره خاکی رصد و به کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به این حوزه آموزش داده می‌شود.

وی گفت: با توجه به استقبال خوب کودکان و نوجوانان از آسمان نماهای دیجیتال و عطش ایجاد شده در فراگیری علم نجوم، انجمن نجوم آفرینش در شهرستان فردوس ایجاد شده است که در ۲ سال گذشته به صورت مستمر و ماهیانه جلسات خود را به صورت حضوری و مجازی با حضور اعضای نوجوان علاقه‌مند به علم نجوم در جای جای استان برگزار کرده است.

حمیدی با بیان اینکه علم نجوم و کاوش در فضا از علایق کودکان ونوجوانان است یادآور شد: آسمان نماهای دیجیتال این امکان را فراهم کرده تا کودکان و نوجوانان مفاهیم پایه و همچنین تخصصی علم نجوم را به خوبی فرا گیرند.

وی ادامه داد: ایجاد آسمان‌نماهای دیجیتال سیار و ثابت با استفاده از اعتبارات عمرانی استانی در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر آسمان نمای دیجیتال کانون در پایگاه کتابخانه سیار روستایی زیرکوه در شهر آبیز در حال احداث است تا کودکان و نوجوانان این شهرستان نیز در آینده‌ای نه چندان دور از این امکان علمی بهره‌مند شوند.


کد خبرنگار 100