// ۱۸ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۷:۳۵
۱۰خانه‌ "هلال" در استان خراسان جنوبی افتتاح شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از افتتاح خانه های هلال در استان خبر داد و گفت: سال گذشته حدود ۵ میلیارد تومان کمک‌های حمایتی و درمانی در استان انجام شده است.
۱۰خانه‌ "هلال" در استان خراسان جنوبی افتتاح شد
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، محمدرضا رضایی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: 18 اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی صلیب سرخ و آغاز هفته هلال احمر نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه هلال احمر یک شبکه جهانی است و به عنوان یک عضو صلیب سرخ باید همه قوانین آن را رعایت کنیم گفت: در هفته‌ هلال احمر 15 برنامه در استان انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: یکی از برنامه‌های محوری نیز برگزاری مانور اضطراری درمانی است که در روستای ورزگ قاین با حدود 240 خانوار جمعیت روزهای 20 و 21 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

رضایی با بیان اینکه خدمات بهداشت و درمان مانند تغذیه کودکان و بهداشت روانی انجام می‌شود تصریح کرد: پیاده روی اعضای جوان و امدادگران و همایش 300 نفری با تجلیل از امدادگران و جوانان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به انجام فیزیوتراپی با تخفیفات ویژه برای بیماران در روزهای 18 و 19 اردیبهشت ماه ادامه داد: برپایی ایستگاه سلامت، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مانور آمادگی در برابر حوادث، برپایی نمایشگاه عکس و مسابقه نقاشی کودکان از جمله برنامه‌های هلال احمر در استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه 10 خانه هلال در استان افتتاح می‌شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر 200 خانه هلال و 25 پایگاه امداد و نجات در استان وجود دارد.

رضایی بیان کرد: خانه‌های هلال نقش هلال احمر کوچک در حوزه جغرافیایی خود دارند و ارزیابی‌ها و کمک‌های اولیه در خانه هلال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین رتبه جذب در استان را جوانان دارند گفت: در سال گذشته حدود 5 میلیارد تومان کمک‌های حمایتی و درمانی در استان انجام شده است.


کد خبرنگار : 100