// ۱۶ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۹:۱۲
وجود35مدرسه دوشیفت،درمرکزاستان/ تعهد56میلیاردتومانی خیرین نیکوکاردرسال گذشته

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر به علت کمبود فضای آموزشی استاندارد و فرسودگی مدارس قدیمی، بیش از 35 مدرسه در بیرجند به صورت دو شیفت فعالیت می کنند.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سیدعلیرضا موسوی نژاد، ظهرامروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مرکز استان اظهار کرد: شرکت خیرین در امر مقدس مدرسه سازی واحداث فضاهای آموزشی از یک سو و رونق گرفتن طرح آجر به آجر می تواند مشکل فضای آموزشی استاندارد استانرا معرتفع نماید.
وی، با اشاره به تعهد 56 میلیارد تومانی خیرین نیکو کار در سال گذشته اضافه کرد: دو شهرستان بیرجند و قاین بیش از سایر شهرستان های استان از کمبود فضای استاندارد آموزشی رنج می برند و از این تریبون استفاده کرده و اعلام می کنم چنانچه افرادی توانایی و بضاعت مالی دارند در این امر یاری رسان خادمین نظام تعلیم و تربیت دراستان باشند.
سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی با معرفی و تشریح طرح آجر به آجر برای نمازگزاران نماز جمعه بیرجند، ادامه داد: در این طرح هر کسب با هر سرمایه ای، ولو اندک می تواند در امر مقدس مدرسه سازی مشارکت نماید.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به کمبود 2هزار نفری نیروی انسانی در سال گذشته، عنوان کرد: بادرایت تیروی انسانی و همکاری وزارت آموزش و پرورش این میزان به 600 نفر کاهش یافته و امید می رود تا ابتدای مهر با استفاده بهینه از ظرفیت انسانی موجود استان به صفر نزدیک شده و کلاس بدون معلمی نداشته باشیم.
نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که معلم، واژه ای عظیم و رفیع است؛ اذعان کرد: این واژه مقدس، هم وزن عباراتی چون کربلا بوده و واژه هایی هم چون ایثار، شجاعت، رشادت، شهادت، امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین نبوی را در اذهان متبادر می کند.
وی، خاطر نشان کرد: همچنان که کربلا  به حدود تاریخی و جغرافیایی خلاصه نمی شود، معلمی هم محصور در محدوده شغل و مشغله نیست بلکه عشق،علاقه و عاطفه ای الهی می باشد؛که از صفات خداوند برگرفته شده است؛چرا که پروردگاردو عالم اولین معلمی است که اسماءالحسنی را به انسان آموخت.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، یادآور شد:خدمتگزاری درنظام تعلیم وتربیت،ازآنجایی که با انسان و هدایت فطری وی به سوی کمال،در قالب مهارت آموزی،توانمند سازی وآموزش علوم تجربی،نظری وتربیتی دانش آموزان،که نور چشم هر خانواده و علت قدرت الهی در  تداوم نسل، مربوط است؛ با سایر حرف و مشاغل تفاوت ماهوی و ذاتی دارد.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، نقش معلم در قاموس نظام تعلیم و تربیت اسلامی را نقشی بی بدیل دانست و تصریح کرد:  محصول تربیت صحیح،  نوجوان 17 ساله ای می شود، آشنا با مکتب عاشورا که ر وصیت نامه اش می نویسد، جسمم رابه خاک،روحم رابه خداوراهم را به شمامی سپارم؛واین همان غایت معلم در رساندن انسان به کمال است.
رئیس ستادبزرگداشت مقام معلم آموزش وپرورش خراسان جنوبی،سوزوحرص نسبت به تعلیم و تربیت، سعه صدر و بی تکلف بودن،را از ویژگی های بارز معلم درنظام تعلیم وتربیت اسلامی برشمردوبیان کرد:معلم به عنوان هدایت گر، بایددغدغه مند باشد و بر اساس تکلیف برای شناسایی، شکوفایی، هدایت و بارور سازی استعدادهای بالقوه متعلمین خود تلاش کند.
به گفته موسوی نژاد؛دوران شیوع و گسترش بیماری کرونا،به خوبی اهمیت وجود معلم در کلاس درس را برای همه روشن کرد.


مهدی حسامی ، خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان