// ۱۵ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۶:۲۴
فروکش کردن کرونا در خراسان‌جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند که برای بیماران کرونایی مناسب‌سازی شده بود به روال قبلی بازگشته و تنها قسمت محدودی برای بیماران کرونایی نیازمند به بستری در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، «غلامرضا شریف‌زاده» دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی روز پنچشنبه، اظهار داشت: بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند که یکی از بیمارستان‌های اصلی برای بستری بیماران کرونایی استان بوده تا حدودی به حالت عادی برگشته است.

وی با بیان اینکه موارد بستری در سایر بیمارستان‌های استان نیز کاهش چشمگیری داشته، تصریح کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند که برای بیماران کرونایی مناسب‌سازی شده بود به روال قبلی بازگشته و تنها قسمت محدودی برای بیماران کرونایی نیازمند به بستری در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ بیمار مبتلا به بیماری تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد ۵ بیمار کرونا مثبت هستند، افزود: یک نفر از بیماران کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده که متأسفانه حال عمومی این بیمار نامساعد است.

شریف‌زاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده و مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان به یک‌هزار و ۴۴۶ نفر ثابت باقی مانده است.