اتصال ۲۰ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات طی یک هفته گذشته

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، از اتصال ٢٠ روستای دیگر استان با جمعیتی بالغ بر ۲۴۰۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات طی یک هفته اخیر، خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، مصطفی بهی با اعلام این خبر گفت: در ادامه طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات، با تامین تجهیزات مورد نیاز و نصب آنها، طی هفته گذشته عملیات ارتقاء ۱۲ سایت تلفن همراه، انجام شد.
وی افزود : این سایت ها که در شبکه همراه اول هستند، ۲۰ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۲۴۰۰ خانوار را از اینترنت پرسرعت همراه بهره مند می کنند.
وی با اشاره به منابع اعتباری این پروژه تصریح کرد: اعتبار پروژه های توسعه ارتباطات روستایی از محل منابع خدمات عمومی اجباری فاوا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین می شود و برای این ۱۲ سایت اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال از همین محل هزینه شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار داشت: در ادامه اجرای طرح اتصال روستاها و در برنامه کوتاه مدت، با نصب تجهیزات سایت های تامین اعتبار شده، تا سه ماه آینده،  ۱۶ سایت جدید تلفن و‌ اینترنت پرسرعت همراه روستایی احداث می شود و ۱۹ سایت تلفن همراه روستایی دیگر نیز برای برقراری پوشش اینترنت پرسرعت همراه، به تکنولوژی های بالاتر ارتقا پیدا می کند که مجموعا ۶۶ روستا را از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره مند می کنند.


کد خبرنگار : 100