// ۱۴ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۷:۵۰
حضوری شدن کلاسهای دانشگاه بیرجند

کلاسهای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد از شنبه 17 اردیبهشت به صورت حضوری در دانشگاه بیرجند برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سرپرست دانشگاه بیرجند گفت: براساس مصوبه شورای عالی آموزش دانشگاهها حضوری شدن کلاسهای دانشگاه بیرجند از شنبه 17 اردیبهشت و موسسات خراسان جنوبی و براساس مصوبه شورای دانشگاه و شورای آموزشی دانشگاه بیرجند از روز شنبه 17 اردیبهشت تمامی کلاسهای دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

لامعی با بیان اینکه براساس این مصوبه فقط در سه دانشکده علوم انسانی، علوم ریاضی و علوم تربیتی آموزش تا اطلاع ثانوی به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد، افزود: آموزش تلفیقی یا حضوری در دستورکار است و در صورت تصویب متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

وی از اعلام آمادگی دانشگاه برای حضور دانشجویان در خوابگاهها و کلاسهای درس بارعایت پروتکلهای بهداشتی خبرداد و گفت: از 12 هزار دانشجوی دانشگاه بیرجند ، 3600 نفر آنها از خوابگاه استفاده خواهند کرد .

سرپرست دانشگاه بیرجند با بیان اینکه دانشجویان خوابگاهی برای ثبت نام خوابگاه باید به سایت معاونت دانشجویی دانشگاه وارد شده و خوابگاه و اتاق خودرا انتخاب کنند، افزود: درصورت عدم انتخاب، دانشگاه خوابگاه و اتاق را برای دانشجو انتخاب می کند و دانشجو به محض ورود به خوابگاه کارت دانشجویی و کارت سلف را تحویل می گیرد.

لامعی با بیان اینکه شرط ورود به خوابگاهها براساس مصوبه ستاد ملی کرونا تزریق سه دز واکسن و شرط استفاده از کلاسهای حضوری دانشگاه تزریق دو دز واکسن است، گفت: تاکنون 93 درصد دانشجویان دانشگاه بیرجند واکسن تزریق کرده اند که از این تعداد 53 درصدشان به تعداد 5 هزار و 273 نفر دز دوم، 36 درصدشان به تعداد 3 هزار و 554 نفر دز سوم و 5 درصد دانشجویان به تعداد 515 نفر دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و 5 درصد دیگر نیز به تعداد 528 نفر هیچگونه واکسنی دریافت نکرده اند.

وی با بیان اینکه یک هفته به دانشجویان مهلت داده می شود تا واکسن را تزریق کنند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در همه موارد بهداشتی و تزریق واکسن این دانشگاه را حمایت می کند.

در حال حاضر 3 هزار و 800 دانشجوی تحصیلات تکمیلی شامل 800 دانشجوی دکترا و 3 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل اند.


کد خبرنگار:  100