// ۱۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۵:۲۹
تصرف آب و خاک مقدمه ای برای سلطه فرهنگی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تصرف آب و خاک مقدمه ای برای سلطه فرهنگی است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان آیت ا... سید علیرضا عبادی ،پیش از ظهر امروز در دیدار با سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، اظهار کرد: انسان خلقنتا موجودی فرهنگی آفریده شده و اعمالش، رفتار و گفتارش نشأت گرفته از نوع فرهنگی است که حاصل کرده است.

وی با اشاره به جنگ هایی که در طول تاریخ علیه پیامبران مخصوصا پیامبر آخرالزمان عنوان کرد:  از آن تاریخ تا امروز جنگ هایی تمام عیار، چه در زمینه های اقتصادی؛ اجتماعی نظامی و سیاسی به وقوع پیوسته است که همه ی آن ها منشا ا فرهنگی داشته و دارد..

خطیب جمعه بیرجند با بیان این مطلب که دو تفکرات  فرعونی و موسوی و  تفکر ابوجهلی و محمدی، از جمله تفکرات رایج در طول تاریخ بوده و هستند، ادامه داد: حمله به ایران اولویت با کار نظامی است ولی در اصالت فرهنگی است چرا که اگر فرهنگ تغییر کند هویت انسان تغییر کرده و باز پس گرفتنش محال است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، تفکرات و دانش علامه مرتضی مطهری را عامل شهادت وی به دست منافقان کوردل دانست و افزود:  منافقین کسانی را ترور می کنند که در سطح فرهنگی بالایی هستند مثل رجایی  و باهنر و بهشتی و مطهری.

ایشان دلیل راه اندازی داعش را  نیز فرهنگی دانست و ادامه داد: دشمن به خوبی دریافته است که به زودی در دنیا، تفکر اسلام تفکر غالب و بدون رقیب می باشد؛ از این رو  نظام سلطه به اجیر کردن تروریست های آدم کش و معرفی آن ها به جهانیان به عنوان مسلمانان پیرو  اسلام،  اندیشه ی اسلام هراسی را در عالم گسترش می دهد.

این مقام مسئول در خراسان جنوبی با بیان این که  در مساله تبیین ، تبلیغ و طراحی و برنامه هایی که توطئه  دشمن را خنثی کند بسیار ضعیف هستیم، بیان کرد: آنچه باید تکمیل شود و ما کمبود داریم الگوی معلم شهید مطهری است، هرچه دشمن کم می کند در تربیت باید جایگزین و تکمیل کنیم.


کد خبرنگار : 100