// ۱۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۵:۰۵
تجلیل از6۰ معلم نمونه در خراسان جنوبی/برگزاری 18برنامه استانی در هفته بزرگداشت مقام معلم

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در هفته معلم امسال بیش از ۶۰ معلم برتر مورد تجلیل قرار می گیرند که از این تعداد، ۵۴ معلم برتر شهرستانی و ۶ معلم استانی هستند.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان  ، سید علیرضا موسوی‌نژاد، پیش از ظهر امروز روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، اظهار کرد: : در ارتباط با معلمان نمونه کشوری منتظر اعلام نتایج وزارت آموزش و پرورش هستیم.

وی با اشاره به اجرای  ۱۸ عنوان برنامه متمرکز استانی در هفته بزرگداشت قام معلم خراسان جنوبی؛ عنوان کرد: این برنامه‌ها به تناسب مرکز استان در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی با حضور استاندار، فرمانداران و ائمه جمعه و جماعات برگزار خواهد شد.

سید علیرضا موسوی‌نژاد ، از هفته معلم به عنوان فرصتی مغتنم برای قدردانی از معلمانی دانست که بیشترین نقش را در تربیت نیروی انسانی موفق دارند و با خدمت شایسته بیشترین ارباب رجوع ثابت را خدمات‌دهی می‌کنند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ، ادامه داد: برگزاری آیین سپاس معلم، تجلیل از خانواده های معلم و دانش آموز شهید استنا، غبار روبی مزار شهدای فرهنگی، تجدید میثاق فرهنگیان انقلابی استان با ولایت و تجلیل از معلمان نمونه از جمله برنامه های محوری پیش بینی شده برای هفته معلم به شمار می رود.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اذعان کرد: عهدشناسی و تجلیل از خانواده شهدا از دیگر  برنامه‌های مهم است و علاوه بر حضور در خانه پدران و مادران شهدا، دیدار با خانواده ۱۲ معلم فوت شده بر اثر کرونا در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود : در این مدت همراهی سایر نهادها و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی را همچون سنوات گذشته در تجلیل از مقام معلم خواهیم داشت و در ارتباط با هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌ها در مرکز استان و شهرستان‌ها اعتبار مورد نیاز تامین شده است.

وی از برگزاری پویش "معلم خوب من" خبر داد و بیان کرد: این پویش به‌صورت کشوری و با ضبط ویدئو ۱۲۰ ثانیه‌ای توسط مردم اجرایی و به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

موسوی‌نژاد با اشاره به  هماهنگی‌های لبه عمل آمده  برای سخنرانی قبل از نماز جمعه هفته پیش رو در مرکز و شهرستان های استان، خاطر نشان کرد: طبق آمار ۲ هزار معلم در استان کمبود داشتیم که با توجه به استفاده از تمامی ظرفیت‌ها اعم از معلمان حق‌التدریس، خرید خدمت، برون‌سپاری، اضافه کاری، سرباز معلم، ۶ ساعت موظفی مدیران و معاونان و استفاده از توان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان این نیاز به ۶۳۰ نفر کاهش یافته و امیدواریم در پروژه مهر امسال با هماهنگی‌هایی که صورت می‌گیرد شاهد کلاس بدون معلم در استان نباشیم.


مهدی حسامی ، خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان