// ۰۵ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۶:۴۰
کتابت قرآن کریم توسط ۷ هنرمند سرایانی

همزمان با سومین شب از لیالی قدر هفت هنرمند سرایانی قرآن کریم را در حین برگزاری مراسم احیای مسجد جامع سرایان کتابت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، «مهدی خوشکام» مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سرایان در حاشیه این مراسم با اشاره به کتابت قرآن کریم در سومین شب قدر گفت: ماه رمضان فرصت انس با قرآن و بهره برداری از فضایل و برکات معنوی و نشر آموزه های قرآنی است.


وی با بیان اینکه فضایی که هنرمندان ایجاد کردند فضای تبلیغ و ترویج قرآن با زبان هنر است، افزود: برای معرفی سبک زندگی دینی و قرآنی نیاز است قرآن را با زبان هنر به مخاطب معرفی کنیم و کتابت قرآن توسط خوشنویسان کار فاخر و ارزشمند است.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان در ادامه گفت: انجمن خوشنویسان شهرستان به منظور بزرگداشت شب قدر کتابت قرآن را اجرا کردند.


خوشکام با بیان اینکه هفت خوشنویس در این طرح شرکت داشتند، ادامه داد: آثار کتابت شده با خط نستعلیق، نسخ و ثلث به نمازگزاران شب قدر اهدا شد.


مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان از تفسیر قرآن به عنوان دیگر برنامه های این اداره در ماه رمضان نام برد و گفت: این برنامه و نیز محفل تلاوت قران با همکاری ائمه جمعه شهرستان در حال برگزاری است