// ۰۶ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۵:۲۸
۳۸ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای شهرستان درمیان اختصاص یافت

 فرماندار درمیان گفت: از محل مصوبات سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی و طرح جهاد آبرسانی، ۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای این شهرستان اختصاص یافته است. 

۳۸ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای شهرستان درمیان اختصاص یافت

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، مهدی فرجامی‌فرد روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان درمیان اظهار داشت: از این مبلغ ۱۱ میلیارد تومان برای مجتمع آبرسانی خونیک چهارتنگ، ۱۲ میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز مجتمع آبرسانی فخرود، ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای توسعه و تجهیز مجتمع آبرسانی کلاته ملا و چهار میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع آبرسانی خیرآباد هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ روستای شهرستان درمیان با تانکر آبرسانی می‌شود گفت: همراهی و مشارکت مردم در استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب شرب برای عبور از شرایط سخت کم‌آبی با توجه به زمان‌بر بودن و پرهزینه بودن اجرای پروژه‌های آبرسانی، ضروری است.

فرماندار درمیان عنوان کرد: کم‌آبی در روستاها مهمترین مشکل این شهرستان مرزی است و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شود که در فصل تابستان کمترین چالش را داشته باشیم.

وی افزود: در بخش راه‌ها نیز مشکلات زیادی داریم و در کنار آن اعتبارات شهرستان محدود است لذا باید از امکاناتی که دستگاه‌های اجرایی دارند به نفع مردم استفاده شود.

فرجامی‌فرد گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سال جاری در اولویت قرار دارد، همچنین عملکرد همه مدیران براساس انتظارات فرمانداری در سال جاری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مدیران انقلابی و مردمی باید در میدان خدمتگزاری مردم باشند اضافه کرد: باید دنبال حل مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف براساس ظرفیت‌های شهرستان باشیم.

فرماندار درمیان گفت: درخصوص تحقق شعار سال باید تولید دانش‌بنیان در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های مرکز استان استفاده شود.

وی افزود: در این زمینه نیاز است از نخبگان بومی و غیربومی شهرستان در زمینه کارآفرینی استفاده شود، همچنین نشست سرمایه‌گذاران بومی را برگزار خواهیم کرد تا از ظرفیت این سرمایه‌گذاران برای توسعه شهرستان استفاده شود.

فرجامی‌فرد با انتقاد از خام‌فروشی مواد معدنی و محصولات کشاورزی گفت: باید با جذب سرمایه‌گذاران در زمینه فرآوری این محصولات گام برداریم تا ارزش افزوده آن نصیب مردم شود.

وی تصریح کرد: باید واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال توسط دستگاه‌های متولی احصا شود و در سفر استاندار خراسان جنوبی به درمیان تعدادی از واحدهای تولیدی غیرفعال بازدید شد و مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت همچنین در زمینه بازگشایی بازارچه مرزی گلورده اقداماتی در حال انجام است که امیدواریم به نتیجه برسد.

فرماندار درمیان با بیان اینکه نگاه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید انقلابی و مبتنی بر آموزه‌های دینی باشد افزود: مدیریت میدانی، پاکدستی، مردم‌داری، نبود اشرافی‌گری، اخلاص در عمل، پرهیز از فعالیت اقتصادی در زمان مسوولیت، اجرای سیاست‌های دولت، سکونت در شهرستان، عمل صادقانه به وعده‌ها، سرکشی مستمر از خانواده شهدا و مددجویان، پیگیری مصوبات سفر استاندار و جذب منابع ملی و استانی از وظایف مدیران است که باید به‌جد دنبال شود.

وی گفت: خروج مدیران دستگاه‌های اجرایی از شهرستان با هماهنگی مجموعه فرمانداری باشد.


کد خبرنگار : 100