// ۳۱ فروردين ۰۱ ، ۰۸:۳۲
توزیع350پُرس،غذای گرم،بین دانش آموزانِ یتیمِ32مدرسه بیرجند

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی گفت:ازابتدای ماه مبارک رمضان،روزهای چهارشنبه هرهفته 350پُرس غذای گرم،تحت عنوان اطعام مهدوی،درآشپزخانه دارالایتام حضرت اباالفضل العباس(ع) طبخ وبین دانش آموزان32مدرسه مرکزاستان توزیع می شود.

محمد علی واقعی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان تصریح کرد: قریب 50 نفر که قریب به اتفاق فرهنگی هستند، در طبخ و توزیع غذا مشارکت و همکاری دارند.

وی، با اشاره به هزینه کرد قریب 7 میلیون تومان برای توزیع طبخ این تعداد غذا در هر هفته تصریح کرد: اعتبار لازم از محل نذورات مردمی، فرهنگیان، و اعظای هیئت ابالفضلی بیرجند تأمین و هزینه می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به مشارکت دارالایتام حضرت اباالفضل العباس(ع) در تأمین سبد های غذایی، پوشاک و لوازم التحریر ایتام و دانش آموزان محروم مرکز استان، اظهار کرد: این مؤسسه تا قبل از شیوع بیماری کرونا دانش آموزان یتیم 50 مدرسه استان را پوشش می داد.

واقعی ، تأکید کرد: احیای فرهنگ علوی و توسعه سیره عملی و گفتاری امیرالمؤمنین،حضرت علی(ع) یکی از جلوه های مهم جهاد تبیین در بین دانش آموزان است که در رأس برنامه های تربیتی و پرورشی مدارس بهارستان علم و ادب قرار دارد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به درپیش بودن لیالی پرفیض قدر و ایام شهادت حضرت علی(ع) اذعان کرد: لیالی پرفیض قدر، تبلور تبری و تولی در اسلام است و در این شب‌‌ها، خداوند ه توسل به ائمه اطهار را به مؤمنین سفارش کرده جزء اعمال عبادی قرار داده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان اینکه رمضان، ماهی است که نیروی انسانیت انسان به ثمر می‌نشیند، اوج ثمردهی انسانیت شب‌های قدر است.

به گفته واقعی، اگر می‌خواهیم ماه مبارک رمضان را به خوبی درک کنیم؛ باید با مراقبه و محاسبه اعمال‌مان در ماه‌های دیگر خود را برای درک فیوضات رمضان آماده کرده باشیم و در ماه رمضان به صورت اولی خود را برای درک شب‌های قدر مهیا کنیم.


خبرنگار : مهدی حسامی