// ۳۰ فروردين ۰۱ ، ۱۲:۴۴
مردم در صف خرید گوشت تنظیم بازار| مسئولان: برای تأمین امنیت غذایی با کسی شوخی نداریم

چند روزی بود که گوشت منجمد تنظیم بازار در مرکز خراسان جنوبی با تشکیل صف‌های طولانی از ابتدای صبح توزیع می‌شد که مورد گلایه مندی مردم قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،  بعد از این که در چند روز گذشته قیمت گوشت قرمز تازه به طور غیر رسمی در مرکز استان خراسان جنوبی به ۱۵۵ هزار تومان رسید مسئولان مربوط در سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اقدام به توزیع گوشت قرمز تنظیم بازار در دو روز بازار بیرجند کردند.

خبرنگار بازار در صبح یکی از این روزها با حضور در روز بازارهای خیابان پاسداران و غفاری بیرجند شاهد آن بود که از ابتدای صبح صف‌های طولانی در مقابل مراکز توزیع گوشت قرمز تنظیم بازار تشکیل شده است اما تا آن زمان خبری از توزیع گوشت نبود.

یکی از همشهریانی که در هوای گرم در صف حضور داشت تا بلکه در ساعت‌های آینده موفق به دریافت گوشت قرمز تنظیم بازار شود به خبرنگار ما اظهار کرد: همه کسانی که در صف در گرمای رمضان ایستاده‌اند، امیدوارند با تحمل این مشکل بعد از چند ساعت که در صف قرار دارند موفق به دریافت گوشت شوند.

روش اشتباه توزیع گوشت
رضایی یکی دیگر از همشهریان می‌گوید: مسئولان باید با برنامه‌ریزی مناسب تلاش کنند تا با توزیع مقدار زیاد گوشت قرمز منجمد در بازار از به وجود آمدن صف‌های طولانی در مقابل مراکز توزیع گوشت منجمد قرمز جلوگیری شود.

به گفته وی درست نیست که در گرمای رمضان مردم از صبح برای تهیه گوشت قرمز تنظیم بازار تا ساعت یک بعد از ظهر در صف ایستاده باشند تا بلکه بعد از چند ساعت انتظار با گوشت و یا دست خالی به خانه‌های خود بر گردند.

به گفته وی با این روش توزیع گوشت یک خانواده شاید با همه اعضای خانواده در صف حضور پیدا کنند و بعضی هم که نمی‌توانند در صف حضور یابند، موفق به تهیه گوشت تنظیم بازار نمی‌شوند.

توزیع ۲۳۰ تن گوشت گوساله
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  اظهار کرد: در ایام عید نوروز و اوایل ماه مبارک رمضان در مجموع ۲۳۰ تن گوشت گوساله منجمد و ۲۷ تن گوشت گوسفندی منجمد و هزار تن مرغ منجمد توزیع شده است.

مهدی جعفری در خصوص مشکلات به وجود آمده در توزیع گوشت منجمد تنظیم بازار تصریح کرد: وظیفه ما تنظیم بازار نه تأمین بازار است که با بهره‌گیری از ابزارهای که در اختیار داریم کار تنظیم بازار را انجام می‌دهیم.

به گفته وی تأمین بازار گوشت برعهده دامداران و اتحادیه‌ها و مجراهایی است که برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: اتحادیه مواد پروتئینی در گذشته مباشر برای این منظور بود که بعد از انجام این کار حذف شده بود که با پیگیری که کردند در کمیسیون تنظیم بازار تصمیم گرفته شد این اتحادیه جز مباشرین در این خصوص باشد.

بر اساس برنامه‌ریزی اشتباهی که مسئول اتحادیه پروتئینی انجام داده بود توزیع گوشت ساعت یک بعد از ظهر انجام می‌شد که مردم ساعت ها در صف منتظر دریافت گوشت بودند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی اشتباهی که مسئول اتحادیه پروتئینی انجام داده بود توزیع گوشت ساعت یک بعد از ظهر انجام می‌شد.

جعفری اضافه کرد: این کار سبب شده بود که افراد برای تهیه گوشت تنظیم بازار از ابتدای صبح تا ظهر در صف مقابل مراکز توزیع گوشت تا ظهر ایستاده باشند تا بتوانند کالای مورد نظر را تهیه کنند.

به گفته وی به وجود آمدن این مشکل به حوزه جهاد کشاورزی و ادارات تابعه آن ربطی ندارد و با وجود آمدن این مشکل، مباشری اتحادیه کنسل شد و دوباره هم به این اتحادیه داده نخواهد شد.

با کسی شوخی نداریم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تاکید کرد: برای تأمین امنیت غذایی مردم در حوزه اقلام و کالاها با هیچ کسی شوخی نداریم.

جعفری در پاسخ به این سوال که آیا توزیع گوشت تنظیم بازار تداوم خواهد داشت، اظهار کرد: گوشت به میزان زیاد در کشور وجود ندارد تا با قیمت پایین در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای جذب مجدد گوشت اقدام خواهیم کرد که اگر در اختیار ما قرار گیرد آن را توزیع خواهیم کرد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی اظهارکرد: قیمت گوشت گوسفندی تنظیم بازار از گوشت های تازه بازار حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان تر است.

احمد بیکس بیان داشت: قیمت ران گوسفندی تنظیم بازار ۹۵ هزار تومان، سردست ۸۵ هزار تومان، گردن ۷۸ هزار و ۷۵۰ تومان، قلوگاه ۵۵ هزار تومان، مخلوط ۸۵ هزار تومان و راسته ۹۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی و قصابان خراسان‌جنوبی هم پیش از این  اعلام کرد: در نرخ نامه رسمی قیمت هر کیلو گوشت قرمز در خراسان‌جنوبی ۱۴۵ هزار تومان است ولی به صورت غیر رسمی قصابان حدود ۱۵۵ هزار تومان به دست مشتری می‌دهند.

سید غلامرضا زجاجی گفت: کمبود گوشت قرمز و گوشت مرغ در خراسان جنوبی نداریم ولی به واسطه گران شدن قیمت‌ها قدرت خرید مردم پایین آمده و اصلا قابل مقایسه با نوروز و رمضان سال‌های قبل نیست.

تقاضا برای خرید گوشت منجمد تنظیم بازار به دلیل افزایش ناگهانی قیمت گوشت در استان خراسان جنوبی زیاد است و باید توزیع گوشت تا زمان کاهش و تعدیل قیمت ادامه پیدا کند تا مردم برای تامین گوشت مایحتاج زندگی خود صف نکشند .


کد خبرنگار : 100