بی‌ثباتی قیمت‌ها در بازار خراسان جنوبی/ ‌مردم از بی‌توجهی ‌مسئولان گلایه دارند

بی‌ثباتی قیمت‌ها در بازار خراسان جنوبی نارضایتی مردم را در پی داشته است‌ و از مسئولان می‌خواهند دست سودجویان و دلالان منفعت‌طلب را قطع کنند.
بی‌ثباتی قیمت‌ها در بازار خراسان جنوبی/ ‌مردم از بی‌توجهی ‌مسئولان گلایه دارند

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان به نقل از تسنیم ، مهمترین اقداماتی که منجر به آرامش بازار کالاهای اساسی می‌شود تمرکز مدیریت در دو بخش تامین از طریق تولید و صادرات و زنجیره توزیع به همراه نظارت مستمر در سطح بازار است با وجود همه تلاش‌های دولت سیزدهم در بخش اقتصادی اما برخی از مردم هنوز مشکلات جدی دارند.

هرچند دولت در سخت ترین شرایط اقتصادی پس از انقلاب کشور را تحویل گرفته اما مردم هم منتظر اقدامات عاجل هستند و مهمترین اقدام دولت در تنظیم بازار کالاهای اساسی تمرکز مدیریت در دو بخش تامین کالا و زنجیره توزیع به همراه نظارت مستمر در سطح بازار است.

قیمت‌های اعلام شده از سوی دولت در همه مراکز فروش رعایت نمی‌شود و سیاست ثبات قیمت‌ها با تامین کالا به مقدار مورد نیاز کشور و همچنین رصد نظارت دقیق و مستمر بر مراکز فروش نتیجه بخش خواهد بود .

یک شهروند بیرجندی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در این اوضاع احوال کرونا که اومیکرون شیوع پیدا کرده خرید آنلاین و اینترنتی بهتر است.

احمدی افزود: خبرهایی که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی داده‌ بسیار امیدوار‌کننده است. اگر تامین کالا به مقدار مورد نیاز مردم با قیمت‌های مصوب صورت بگیرد و توزیع این کالاها در بستر فروشگاه‌های اینترنتی ممکن شود، گام بلندی در بازگشت آرامش به بازار کالاهای اساسی برداشته شده است.

دیگر شهروند بیرجندی هم به خبرنگار ما گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم به خصوص خانم‌های خانه‌دار که در طول روز مشغول خانه‌داری و بچه‌داری هستند و فرصت خرید از بازار کمتر برایشان فراهم می‌شود، امکان خرید آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی با قیمت‌های مناسب بهترین روش است.

موسوی گفت: راهبرد دولت در پای کار آوردن ظرفیت بسیج مردمی باعث می‌شود مردم خود را از این قضیه جدا ندانند و پا به پای دولت در حل مشکلات کشور، خود را سهیم بدانند.

وی بیان کرد: با مشارکت مردم و بسیج که یک مجموعه مردم نهاد است، نظارت مناسب بر روند تولید و توزیع کالاهای اساسی اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود، کالا با قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان برسد.

دیگر شهروند بیرجندی گفت: واقعاً کشور ما در تامین محصولات کشاورزی و مایحتاج روزانه مردم مشکلی ندارد و ما در طول سال‌های گذشته از بی‌تدبیری برخی مسئولان آسیب دیده‌ایم. اگر دولت به‌درستی به وظیفه‌اش عمل کند، تولید‌کننده و مصرف‌کننده هم پای کار می‌آیند و دست سودجویان و دلالان منفعت‌طلب قطع خواهد شد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند از آغاز طرح عرضه اینترنتی کالاهای اساسی در بیرجند خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح، تفاهم نامه اولیه برای توزیع این کالاها با اداره پست استان منعقد شده و در کوتاهترین زمان اجرایی می‌شود و بر اساس این تفاهم نامه امکان خرید کالاهایی که در لیست اقلام تنظیم بازار استان قرار دارند فراهم خواهد شد.

ضیائیان احمدی افزود: با توجه به زیرساخت‌های موجود امکان توسعه این برنامه در کل استان وجود دارد، اما در مراحل ابتدایی آغاز این طرح تنها در شهر بیرجند خواهد بود اما به تدریج بقیه شهرستان‌ها نیز به این برنامه اضافه خواهند شد و هدف نهایی ما توزیع این اقلام در بین کل خانوارها چه شهری و چه روستایی است.

ضیائیان احمدی با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف بحث پیشگیری از صف‌های طولانی است افزود: جلوگیری از توزیع کالاهای بیش از اندازه نیاز یک خانوار و جلوگیری از قاچاق کالاها با توجه به قیمت پایین‌تر این اقلام از مهم‌ترین اهداف این طرح است؛ با استفاده از این روش به راحتی امکان توزیع یکنواخت کالا بین خانوارهای استان وجود دارد.

وی ادامه داد: این طرح با توجه به زیرساختی که در اداره کل پست استان آماده شده امکان ادامه طولانی مدت دارد و ضمن اینکه برنامه ما توسعه توزیع کالاها و انواع کالاهای اساسی و خواروبار مورد نیاز خانوارها با قیمت‌های معمول و موجود در بازار به درب منازل است.

انتهای پیام/