// ۳۰ فروردين ۰۱ ، ۱۳:۳۹
ایجاد صنایع تبدیلی لازمه تکمیل زنجیره ارزش محصولات استراتژیک

قناعت گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، لازمه تکمیل زنجیره ارزش محصولات استراتژیک و منحصر بفرد خراسان جنوبی است.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،  «جواد قناعت» در جلسه دیدار مدیرعامل کشت و صنعت زرین در دفتر استانداری در تهران، اظهارکرد: پیاده سازی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات استراتژیک و منحصر بفرد استان، مهمترین راهکار برای ایجاد ارزش افزوده در این محصولات است.

وی با اشاره به حجم تولید محصولات استراتژیک زرشک، زعفران و عناب در استان، تصریح کرد: با وجود این حجم قابل تأمل تولید زرشک، زعفران و عناب در استان، متأسفانه عایدات کشاورزان ما از این محصولات بسیار اندک است.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: استان درخصوص جلب و جذب سرمایه گذارانی در زمینه ایجاد صنایع فرآوری محصولات کشاورزی اهتمام ویژه ای دارد.

قناعت تأکید کرد: هدف از این کار، ایجاد ارزش افزوده و افزایش درآمد کشاورزان از تولیدات شان است.

وی با اشاره به اهمیت حضور سرمایه گذاران در استان، بر تلاش دستگاه های متولی و مرتبط در زمینه تسهیل شرایط برای حضور سرمایه گذاران و هلدینگ های سرمایه گذاری تأکید کرد.

شایان ذکر است؛ در این دیدار که با حضور سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، پیشنهاد مدیرعامل شرکت کشت و صنعت زرین در خصوص انتفاع حداکثری استان از محصولات استراتژیک مطرح و مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی با هماهنگی دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری نسبت به بررسی فرآیند اجرای پیشنهاد اقدام کند.


کد خبرنگار : 100