// ۳۰ فروردين ۰۱ ، ۱۳:۲۵
باران بهاری به باغات و مزارع خراسان‌جنوبی خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باران بهاری به باغات و مزارع خسارت زد، گفت: بر اثر باران‌های بهاری در استان 11 رأس دام سبک تلف شدند.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، «سید ابوالحسن میرجلیلی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی اظهار داشت: طی روز یکشنبه و دوشنبه بارندگی رگباری شدید در استان داشتیم.

وی با بیان اینکه در این مدت شاهد سیلاب، تگرگ، توفان و گرد و خاک در استان بودیم،‌ تصریح کرد: بارش در برخی از مناطق از مرز ۳۰ میلیم‌تر نیز عبور کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی یادآور شد: با توجه به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی و همچنین آماده‌باش نیروهای امدادی و عملیاتی در زمینه واحدهای مسکونی، زیرساخت‌ها و راه‌ها خسارت خاصی نداشتیم.

میرجلیلی با بیان اینکه بیشترین خسارت‌های استان را بارش تگرگ ایجاد کرده است، ادامه داد: این خسارت‌ها بخش کشاورزی را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه طی این دو روز گذشته ۶ رشته قنات حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد تخریب شده و خسارت دیده است، افزود: همچنین در این مدت ۱۱ رأس دام سبک تلف شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی از خسارت به دو واحد گلخانه در استان خبر داد و اضافه کرد: تعداد ۸ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شدند که توسط نیروهای عملیاتی در اسرع وقت تخلیه شده و به مالکین تحویل داده شدند.

میرجلیلی با بیان اینکه همچنین در این زمان دو مورد آبشستگی در محورهای روستایی نهبندان داشتیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶ اکیپ برآورد خسارت به مناطق اعزام شدند و در صورت تعیین خسارت اعلام می‌شود


کد خبرنگار : 100