بازدید وزیر جهاد کشاورزی از شهرستان فردوس

وزیر جهاد کشاورزی در فردوس: اختصاص اعتبار لازم به پروژه مخزن ذخیره آب قنات بلده .


   اعظم جمالی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،دکتر ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از طرح احداث ذخیره آب قنات بلده شهرستان فردوس گفت: در تامین اعتبار طرح آبیاری نوین و مسائل پایین دست این حوزه مساعدت لازم را داریم و پیمانکار این پروژه نیز نگران دیون خود نباشد، تا پایان سال بدهی پیمانکار را تسویه می کنیم تا زودتر این پروژه به بهره برداری برسد.
مدیرعامل قنات بلده شهرستان فردوس نیز گفت: بیش از ۷۰ درصد کشاورزی فردوس از قنات بلده آبیاری می شود.
دهقان افزود: قنات بلده در گذشته ۲۶ رشته قنات فعال داشت ولی بدلیل کمبود بارندگی به ۱۴ رشته تقلیل یافته است و در حال حاضر اعتبارات این قنات بصورت لاک پشتی اختصاص می یابد و درخواست ما تسریع در اختصاص اعتبار لازم به قنات بلده شهرستان فردوس است.
 طرح احداث مخزن ذخیره آب قنات بلده با حجم ذخیره سازی ۱۰۳۹۳۳۹ مترمکعب در حال اجراست و برای تکمیل این طرح به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امید است با حضور وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تامین این اعتبار مساعدت لازم صورت ‌گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی در بدو ورود به شهرستان فردوس ضمن حضور در گلزار شهدا به خانواده معظم شهدا نیز ادای احترام کرد.

بازدید از طرح در حال اجرای احداث مخزن ذخیره آب قنات بلده  و همچنین بازدید از کارخانه آرد زرین و پژوهشکده انار فردوس که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۴ آغاز و سال هاست که بصورت نیمه تمام رها شده و بارها و بارها در اکثر سفرها، مورد بازدید استانداران، وزرا، معاونان و روسأ قرار گرفته و همچنان به حال خود باقیست، از دیگر برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان فردوس بود.

 در ادامه بیننده گزارش تصویری باشید :