// ۲۹ فروردين ۰۱ ، ۱۵:۱۷
امام جمعه بیرجند: ایران امن مدال قدرت نیروهای مسلح است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: ایران امن، مدال قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است و دشمن زبان قدرت را می‌فهمد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی و رژه خودرویی نیروهای مسلح در بیرجند افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ارتش مکتبی، سپاه پرافتخار، بسیج پربرکت و نیروهای انتظامی شجاع و امین با پشتیبانی مردم در این دنیای واویلا ایران امن ساخته‌اند که این افتخار دنیا و آخرت شماست.

وی گفت: از لحظه‌ای که ارتش با امام امت بیعت کرد و بعد از ۴۳ سال امروز شاهد نمایش قدرت و رژه این نیروی انقلابی و مردمی هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: ارتش برای مردم، مردم برای ارتش نشان از وحدت کلمه بین مردم و ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: ارتش در مقطع سرنوشت‌ساز انقلاب از مردم پشتیبانی کرد، مردم هم زمانی که به تحریک استکبار جهانی، ایران مورد هجوم بیگانه قرار گرفت، ارتش را تنها نگذاشتند و با حضور مردم، بسیج و سایر نیروهای مسلح در مقابل استکبار شرق و غرب با افتخار پیروزی این آزمایش‌های بزرگ را پشت سر گذاشت تا امروز که در سطح جهانی می‌درخشد و رمز آن پیشرفت، قدرت، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: دنیای استعمار و استکبار در هر گوشه دنیا، کشورهایی که دچار ضعف می‌شوند را مثل درنده‌ای، پاره پاره می‌کنند زیرا معنای قانون و رحم را نمی‌دانند.

وی افزود: از ۲۰۰ سال قبل که پای استعمار به این منطقه باز شد، شجره‌نامه کثیف آنها با ظلم و ستم همراه بوده است.

امام جمعه بیرجند گفت: کشوری مثل فلسطین را ۸۰ سال ویران و مردم را آواره می‌کنند، امنیت را از بین می‌برند آن وقت دم از حقوق بشر می‌زنند با آن سازمان ملل متحد و و حقوق کودک که نتیجه‌ای جز ظلم و غارت ندارد.

وی یادآور شد: در افغانستان، عراق، لبنان و یمن مظلوم چه کردند، آنها هیچ محدودیتی ندارند اما با همه بی‌شعوری یک زبان را خوب می‌فهمند و آن زبان قدرت است، به همین دلیل است که فرمانده کل قوا می‌فرمایند بر این دست و بازوی سربازان نظام بوسه می‌زنم.

این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین استان، جمعی از مدیران استانی، خانواده‌های معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی، یگان‌های منتخب نیروهای مسلح مستقر در خراسان جنوبی در مسیر بلوار پاسداران شهر بیرجند رژه خودرویی انجام دادند و بخشی از توان نظامی خود را به نمایش گذاشتند.