// ۲۶ فروردين ۰۱ ، ۰۷:۱۹
توده هوای ناپایدار در خراسان‌جنوبی از روز شنبه

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: از روز شنبه تا صبح سه‌شنبه به تدریج توده هوای ناپایدار جو استان را تحت‌ تأثیر خود قرار می‌دهد. توده هوای ناپایدر خراسان‌جنوبی را در بر می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان «جواد نخعی» کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی امروز پنچشنبه 25 / 1 / 1401 اظهار داشت: براساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی توده هوای ناپایدار از روز شنبه به تدریج جو استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تا صبح سه‌شنبه جو استان را تحت‌ تأثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: وزش شدید تا خیلی شدید باد، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی، رگبار و رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و مرتفع و خطر برخورد صاعقه طی این مدت در استان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: مناطق مستعد این پدیده قائنات، حاجی‌آباد زیرکوه، درمیان، بیرجند، سربیشه، نهبندان، سرایان، خوسف، فردوس، طبس و بشرویه خواهد بود.

نخعی با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی برای استان طی این مدت، گفت: احتمال اختلال در رفت و آمدهای جاده‌ای، وقوع رواناب و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و به ویژه در روز دوشنبه و در نیمه شرقی استان، احتمال خسارت به باغات و مزارع در اثر بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: برای روز دوشنبه احتمال خسارت به سازه و پوشش گلخانه‌ها و همچنین جدا شدن سقف‌های موقت و احتمال شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر و نهال‌های جوان وجود داشته بنابراین از مردم و به ویژه کشاورزان درخواست می‌شود تا اقدامات لازم را برای پیشگیری از این خسارات انجام دهند.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته سربیشه با کمینه دمای ۶ درجه سلسیوس بالای صفر خنک‌ترین نقطه استان بوده، یادآور شد: همچنین در این مدت بندان، دهسلم و طبس با بیشینه دمای ۳۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقاط استان بوده‌اند.

نخعی خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته نوسانات دمایی مرکز استان بین ۱۲ و ۳۱ درجه سلسیوس گزارش شده است.


کد خبرنگار 100