خراسان‌جنوبی میزبان وزیر ورزش و جوانان می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از سفر مقام عالی وزارت به بیرجند خبر داد و گفت: ارائه راهکار برای جذب 2 برابری اعتبارات سال 1401 و بازدید از پروژه‌های عمرانی- ورزشی درحال احداث مناطق مرزی و کم‌برخوردار این سفر می‌باشد.خراسان‌جنوبی میزبان وزیر ورزش و جوانان می‌شود

 

حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در گفت‌وگو یی اظهار داشت: مکاتبات و رایزنی‌هایی در راستای سفر قریب‌الوقوع «دکتر حمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی به استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش ۲ برابری اعتبارات وزارت ورزش و جوانان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ افزود: افتتاح، کلنگ‌زنی و بازدید از پروژههای ورزشی در حال احداث مناطق مرزی و کم‌برخوردار استان از اهم موضوعات مرتبط با سفر وزیر است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از اجرای ۵۰۰ عنوان برنامه در ایام دهه فجر امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۶ عنوان برنامه با همکاری ۳۶ دستگاه اجرایی زیر مجموعه کمیته ورزش، ۲۷۶ عنوان توسط اداره کل ورزش و جوانان، ۱۵۰ عنوان برنامه توسط ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها اجرا می‌شود.

عزیزی با اشاره به افتتاح ۱۴ پروژه عمرانی ورزشی خراسان‌جنوبی افزود: این پروژه‌ها شامل ۱۳ چمن مصنوعی مینی‌فوتبال و در شهرستانهای بیرجند، نهبندان و سربیشه و همچنین بهسازی استخر سرپوشیده امید قائن با زیربنای۲۱ هزار مترمربع و هزینه‌کرد یک‌صد میلیارد ریال می‌باشد.

وی سرانه ورزشی جنوب خراسان در قبل از انقلاب  را  ۵ سانتی‌متر عنوان کرد و  گفت: امروزه این رقم با رسد ۱۰ برابری به ۵۱ سانتی متر مربع رسیده است!  اگرچه با سرانه ۹۵ سانتیمتر فعلی ورزشی کشور عقب ماندگی صد درصدی داریم.

 عقب‌ماندگی ۱۰۰درصدی فضای ورزشی خراسان‌جنوبی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از  دستاوردهای نظام در بخش ورزشی می‌توان به رشد ۵۶ برابری کرسی‌های بین المللی و همچنین افزایش ۸۰ برابری سرانه ورزشی کشور اشاره کرد.

عزیزی گفت: قبل از انقلاب زیرساخت ورزشی مشخصی در روستاهای خراسان‌جنوبی نداشته‌ایم و این در حالی است که در حال حاضر شاهد فعالیت ۳۵ سالن چند منظوره ورزشی، ۸۵ چمن مصنوعی و ۳۶۸ باب خانه ورزش در روستاهای استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب فقط ۲ باشگاه‌ ورزشی فعال در بیرجند داشتیم که هم‌اکنون تعداد ۲۷۰ باشگاه ورزشی بخش خصوصی و دولتی مشغول سرویس‌دهی به علاقمندان می‌باشند.

کسب ۸۵ مدال آسیایی ورزشکاران خراسان‌جنوبی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۱۴ فضای سرپوشیده و روباز ورزشی قبل از انقلاب گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروزه این تعداد به ۳۰۰ باب فضای ورزشی سرپوشیده و روباز رسیده است. 

عزیزی اضافه کرد: پیش از انقلاب هیچ مدال رنگی بین‌المللی در جنوب خراسان بزرگ نداشتیم ولی امروزه بالغ بر کسب ۸۵ مدال آسیایی و حضور نجمه خدمتی در بازی‌های المپیک را شاهد هستیم.

وی بزرگترین دستاورد انقلاب  اسلامی در حوزه جوانان بعنوان موتور محرکه جامعه را توجه به ساختار نظام مندی جوانان عنوان کرد و گفت: در این بسترسازی و اعتماد به توانمندی جوانان علیرغم همه تحریم‌های مادی و علمی توانسته‌ایم جایگاه یازدهم در بین ۲۰۰ کشور جهان را کسب نماییم.

انتهای‌پیام/