// ۲۴ فروردين ۰۱ ، ۱۲:۲۶
استخرهای بی حفاظ کشاورزی، قتلگاه کودکان و‌ نوجوانان

چند روز پیش بود که خبر غرق شدن «دینا دختر بچه ۱۰ ساله» در استخر کشاورزی روستای بیدسکان فردوس، موجب ناراحتی مردم و همشهریان شد، کودکی که ناخواسته قربانی سهل انگاری صاحب باغ و استخر شد!


به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری بازتاب خراسان ، استخرهایی با عمق چند متر که هدف از احداث آن، ذخیره سازی آب برای استفاده کشاورزی است اما سهل انگاری صاحبان و‌ عدم حفاظ کشی، این استخرها را به خطری جدی برای غرق شدگی رهگذران و حتی خود صاحبان استخر و خانواده هایشان تبدیل کرده است!
اگرچه استخرهای مجوزدار و زیر نظر جهاد کشاورزی، دارای حفاظ است اما تعداد استخرهای بدون مجوز و بدون حفاظ در باغات و مزارع کشاورزی شهرستان هم کم نیست که البته نظارت بر این گونه استخرها نیز بعهده جهاد کشاورزی است.
از سال گذشته تاکنون چندبار شاهد ورود نوجوانان به استخرهای کشاورزی بوده ایم و اگر استخرها از حفاظ مناسب برخوردار بودند، هرگز امکان ورورد به آن به سادگی وجود
نداشت.
در هر حال برخی اتفاقات و حوادث تلخ، زمینه ساز بیداری و پیشگیری از حوادث بدتر است و اگر امروز «دینا» قربانی سهل انگاری دیگران شد، قطعا از این پس باید شاهد نظارت و سختگیری بیشتری توسط نهادهای مربوطه باشیم تا هرگز هیچ مادر و پدری مجبور نشوند با خاطری اندوهبار، جسم بی جان فرزند دلبندشان را در آغوش بگیرند.


گزارشگر اعظم جمالی