// ۲۳ فروردين ۰۱ ، ۱۶:۳۷
غیبت 18  پزشک متخصص پس از مشخص شدن سهیمه‌های خراسان جنوبی به محل خدمت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بعد از این که سهمیه نیرو‌های پزشک متخصص در سال ۱۴۰۰ مشخص شد بعضی از این نیرو‌ها تاکنون به محل خدمت خود در استان نیامده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سیدمحمد موسوی میرزایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حاشیه دیدار تعدادی از اعضای هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به خروج ۱۸ پزشک متخصص از خراسان جنوبی، گفت: بعد از این که سهمیه نیروهای پزشک متخصص در سال ۱۴۰۰ مشخص شد بعضی از این نیروها تاکنون به محل خدمت خود در استان نیامده‌اند.

میرزایی گفت: بعضی از نیروهای پزشک متخصص سهمیه استان هم به دلیل مشکلاتی که داشتند درخواست انتقال داده‌اند که با درخواست آنها موافقت شده است که در مجموع ۱۸ نیروی پزشک متخصص سهمیه خراسان جنوبی با انجام این کار از استان خارج شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: از ماه‌های گذشته پی گیری هایی را در این خصوص از کانال‌های مختلف انجام داده‌ایم تا بلکه به جای نیروهای متخصصی از استان خارج شده‌اند جایگزین‌هایی در نظر گرفته شود اما پیگیری‌های ما تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

وی تصریح کرد: آخرین پاسخی هم که در این باره به ما داده شده، این است که امکان معرفی جایگزین برای نیروهای خارج شده از استان وجود ندارد که این موضوع با توجه به شرایطی که در خراسان جنوبی از نظر وجود نیروهای متخصص است کار ما را برای ارائه خدمات به مردم استان بسیار سخت کرده است.

موسوی میرزایی ادامه داد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با طرح این مشکل خواستار ورود ایشان برای حل این مشکل شدیم .


کد خبرنگار : 100