// ۲۳ فروردين ۰۱ ، ۱۶:۰۹
پایین‌ترین سرانه آموزشی خراسان جنوبی از آن بیرجند

بیرجند در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان کم‌ترین سرانه آموزشی را دارد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در نشست خبری گفت: سرانه پایین‌ترین سرانه آموزشی خراسان جنوبی از آن بیرجندفضای آموزشی در خراسان جنوبی ۶ و ۶ دهم متر مربع به ازای هر دانش آموز است که بیرجند با ۴ متر و ۳۵ سانتی متر پایین‌ترین سرانه آموزشی را در استان دارد و در تلاشیم تا بیرجند را در اولویت ساخت و ساز مدارس برای سال ۱۴۰۱ قرار دهیم.
چاوشان افزود: پارسال با جذب ۲۴۲ میلیارد تومان اعتبار ملی افزایش ۱۲۶ درصدی در مقایسه با سال ۹۹ داشتیم.
وی همچنین با بیان اینکه در قالب تفاهم نامه مشارکت با خیران، پارسال پنجاه و شش میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان جذب مشارکت خیری در استان داشتیم گفت: این رقم افزایش ۲۸ درصدی در مقایسه با سال ۹۹ داشت.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه ۹۶ درصد مدارس استان به لحاظ گرمایشی استاندارد هستند گفت: چهار درصد باقیمانده فضای آموزشی استان تا مهرماه ۱۴۰۱ استانداردسازی خواهند شد.
چاوشان تعداد مدارس استانداردسازی شده را تاکنون ۴۳۳ مدرسه با ۹۱۱ کلاس درس و ۶۷۰ اتاق جانبی شامل دفتر و نمازخانه عنوان کرد و افزود: در سال گذشته توانستیم ۴۲ پروژه با ۱۶۵ کلاس درس و ۲۵ هزار متر مربع زیربنا واعتبار هزینه شده ۱۳۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش تحویل دهیم.
وی همچنین از احداث ۱۸۶ پروژه با ۴۴۶ کلاس درس و ۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار، اولین مدرسه سبز استان در هنرستان دخترانه کوثر بیرجند، پیگیری اتمام پروژه‌های نیمه تمام، هوشمند سازی ۱۰۰ کلاس درس، اجرای آسفالت و ایزوگام مدارس، بهره برداری از مدرسه اوتیسم بیرجند در شمال شهر با ۵۰۰ متر زیربنا و ۶ کلاس درس با اعتباری سه و نیم میلیارد تومان را از برنامه‌های شاخص در دست اقدام ۱۴۰۱ عنوان کرد.
چاوشان همچنین از رفع کمبود فضا‌های آموزشی در مساکن مهر سطح استان و کمبود غذای آموزشی در روستا‌های اقماری شهر بیرجند، مدارس دو شیفت بیرجند و قاین (۳۶ مدرسه دوشیفت در بیرجند و ۶ مدرسه در قاین با ۲۱ هزار دانش آموز) را از اولویت‌های استان دانست.


کد خبرنگار 100