// ۲۲ فروردين ۰۱ ، ۱۶:۵۶
اجرای طرح جزء خوانی قرآن کریم درمدارس خراسان جنوبی

 مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مشارکت یکصد هزار دانش آموز استان در طرح جزء خوانی قران مجید خبر داد. 


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، محمدعلی واقعی،اظهار کرد: برنامه جزء خوانی قرآن کریم با توجه به فرصت مغتنم ماه مبارک رمضان و ضرورت توجه به بهره مندی دانش آموزان از معارف قرآن کریم درجهت خودسازی و تزکیه نفس و همچنین ترویج معارف دینی ، اعتقادی و قرآنی در مدارس استان برگزار می شود.


وی، با اشاره به اجرای این برنامه در مراسم آغازین ، زنگ تفریح و همزمان با اقامه نماز جماعت آموزشگاه ها، عنوان کرد: کرسی های تلاوت قرآن کریم،با برگزاری محافل انس با قرآن ، دعاهای هر روز ماه مبارک رمضان، گفتمان های دینی و بیان احکام شرعی برای دانش آموزان، از دیگر برنامه های مدارس استان در بهار قرآن به شمار می رود.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که قرآن، پیام روشن الهی است؛ که همه انسان‏ها را به راستی و رستگاری دعوت می‏کند، تصریح کرد: از صدر اسلام تاکنون، آموزش این پیام جاودانه الهی، از مهم‏ترین اهداف تعلیم و تربیت بوده و هست.
 دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر ضرورت آموزش قرآن،به نحوی که همه حیطه‏ های یادگیری را شامل شود، تأکید کرد : این آموزش ها باید بر حیطه عاطفی که متکفل تقویت انس و علاقه دانش‏ آموزان به قرآن و یادگیری آن است، تأکید ورزد.


نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی؛ادامه داد:از سوی دیگر، لازم است،تمامی موضوعات ضروری آموزش قرآن مانند روخوانی، روان‏خوانی، صحت قرائت، توانایی درک معنای عبارات و آیات ساده قرآن، آشنایی با معارف انسان‏ساز آن و تدبر در آیات الهی را در حد امکان شامل شود.


به گفته واقعی، سه هدف اصلی آموزش قرآن در سه دوره تحصیلی، علاوه بر تقویت انس و علاقه به قرآن کریم و یادگیری آن، توانایی قرائت قرآن در دوره ابتدایی، درک معنای عبارات و آیات ساده در دوره متوسطه اول و تدبر در آیات قرآن کریم و آشنایی با شرح و توضیح آن‏ها در دوره متوسطه دوم است.


خبرنگار : مهدی حسامی