// ۲۲ فروردين ۰۱ ، ۱۲:۴۹
دسترنجی که بر باد رفت/ خسارت ۳۸۰ میلیاردی سرما و توفان در خراسان‌جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: بیشترین خسارت سرما و توفان گرد و خاک به بخش باغات و محصولات عناب، انار و پسته، زردآلو، آلو، سیب و گلابی، گندم، جو و یونجه وارد شده است.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، «ابوالحسن میرجلیلی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی ، اظهار داشت: طی روزهای گذشته با تقویت ناپایداری ‌های جوی در استان و وزش شدید باد و خیزش گرد و خاک شاهد کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و بروز خسارت‌های مالی در برخی مناطق بودیم.

وی با اشاره به اینکه توفان به شش شهرستان طبس، خوسف، فردوس، سرایان، بشرویه و برخی نقاط بیرجند خسارت‌هایی به زیرساخت‌ها و درختان وارد کرد، بیان داشت: سرما و گرد و خاک به دو واحد گلخانه در استان خسارت وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی شکستگی ۱۲ اصله درخت، دو عدد تیر برق و ۶ مورد دیوار خارجی حیاط باغ ویلا، دامداری و مزرعه را از دیگر خسارت‌های توفان و گردوخاک در استان ذکر کرد.

میرجلیلی با اشاره به کاهش دمای هوا طی اسفندماه سال گذشته و فروردین‌ماه امسال، مطرح کرد: سرما و یخبندان در ۱۱ شهرستان به باغات و محصولات زراعی استان خسارت‌هایی وارد کرد.

وی اعلام کرد: بیشترین خسارت سرما و توفان گرد و خاک به بخش باغات و محصولات عناب، انار و پسته، زردآلو، آلو، سیب و گلابی، گندم، جو و یونجه وارد شده و در مجموع خسارت وارده طی ماه گذشته به بخش کشاورزی استان ۳۸۰ میلیارد تومان برآورد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی به مردم توصیه کرد با توجه به استمرار پدیده گرد و غبار، مسافرت‌های غیرضرور حتی به روستاهای اطراف شهرها انجام نشود و دامداران، عشایر، کشاورزان، گلخانه داران و مرغداران، اقدامات ایمنی لازم را انجام دهند


کد خبرنگار 100