تکمیل طرح آبرسانی به محلات عشایری شهرستان طبس

 مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: فاز نخست طرح آبرسانی به محلات عشایری چاه مسافر شهرستان طبس با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال تکمیل شد و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

تکمیل طرح آبرسانی به محلات عشایری شهرستان طبس

 به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان «مهدی عصمتی‌پور» مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو یی طبس با اشاره به فاز نخست طرح آبرسانی به محلات عشایری چاه مسافر شهرستان طبس اظهار داشت: با افتتاح این طرح ۵۸ خانوار در سه محله عشایری از آب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند همچنین آب 8 هزار و ۱۵۰ رأس دام سبک و سنگین عشایر تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالعات طرح آبرسانی پایدار به عشایر در پنج شهرستان استان انجام شده است، گفت: طرح آبرسانی به عشایر محلات عشایری بمرود شهرستان زیرکوه را به اتمام رساندیم و فاز سوم طرح آبرسانی به محلات خواجه منجیکو شهرستان نهبندان نیز در دست اجراست.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی اضافه کرد: در مجموع ۱۲ پروژه امور عشایری استان با اعتبار حدود ۲۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و به دلیل خشکسالی‌های اخیر بیشتر پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر در حوزه‌های عمرانی به‌ویژه آبرسانی پایدار به محلات عشایری، حفر چاه برداشت آب، مرمت و بهسازی قنوات و آب انبارها، چاه‌های مالداری و نصب تلمبه‌های بادی است.

وی گفت: پروژه حفر چاه برداشت آب در محله عشایری درح سربیشه با اعتبار ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، مرمت و بازسازی دو حلقه چاه مالداری در محلات عشایری نهبندان با اعتبار یک‌میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال، اجرای شبکه آبرسانی به محله عشایری محمدلاله با اعتبار یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و بهسازی چاه و آبرسانی به محله عشایری چاه حیدر در سربیشه نیز با اعتبار ۷۵۰ میلیون ریال از مهم‌ترین پروژه‌های افتتاحی است.

عصمتی‌پور افزود: با تلاش و برنامه‌ریزی دقیق، نهایت اهتمام خود را برای اثربخشی هرچه بیشتر برنامه‌ها در دهه فجر به کار می‌گیریم لذا اطلاع‌رسانی خدمات ارزنده نظام در حوزه عشایری به‌ویژه در این استان حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت ۷۲ هزار نفری عشایر خراسان‌جنوبی در شهرستان‌های مرزی و ۲۰ درصد دیگر در حوزه کویری استان مستقر هستند، خاطرنشان کرد: در مجموع عشایر خراسان‌جنوبی ۳۵ درصد مواد پروتئینی استان را تأمین می‌کنند.

انتهای پیام/