// ۲۱ فروردين ۰۱ ، ۱۵:۲۳
مهرماه 1401، آغازبهره برداری ازاولین مدرسه اوتیسم درخراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اولین مدرسه تخصصی اوتیسم استان مهرماه سال جاری و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد. 


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، محمد علی واقعی صبح امروز، در دیار با معلمان و دانش آموزان اوتیسم استان اظهار کرد : 35 کودک مبتلا به اوتیسم که شرایط تحصیل در مدارس را دارند در خراسان جنوبی شناسایی شده اند که 31 دانش آموز در مدرسه اوتیسم و مابقی در مدارس استثنایی تحصیل می کنند.
وی، با اشاره به نحوه شناسایی و جذب این دانش آموزان، تصریح کرد: اطلاع رسانی به جامعه با همکاری بهزیستی و علوم پزشکی در خصوص مراجعه بهنگام والدین ، انجام تست تخصصی اوتیسم توسط متخصصین از زمان مراجعه والدین ، انجام طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان به صورت مستمر و هرساله،از جمله راه های شناسایی و جذب کودکان مبتلا به اوتیسم در خراسان جنوبی به شمار می رود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که حداقل 3 تا 5 دانش آموز اوتیسم در هر کلاس حضور داشته و زیرنظر یک مربی آموزش می بینند، عنوان کرد:  خدمات آموزشی و توانبخشی به این دسته از دانش آموزان با نیاز ویژه، صورت انفرادی از بدو تشخیص تا 3 سالگی، به صورت هر روز 4 ساعت و حداقل 25 ساعت در هفته ارائه می شود.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: خدمات آموزشی و توانبخشی در قالب خدمات حمایتی شامل پرداخت هزینه های درمانی،خدمات توانبخشی برون مدرسه ای، خدمات توانبخشی درون مدرسه ای با حضورکادر کاردرمان، گفتار درمان و مشاوره و پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب دانش آموزان ارائه می شود.


خبرنگار : مهدی حسامی