// ۱۷ فروردين ۰۱ ، ۱۷:۰۳
آمادگی کامل استانداری برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

استاندار خراسان جنوبی از آمادگی کامل استانداری برای همراهی با ستاد دیه به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خبر داد و گفت: برگزاری جشن گلریزان نیاز به هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی استان دارد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان , جواد قناعت، عصر امروز چهارشنبه ۱۷ فروردین در جمع اعضای هیات امنای ستاد دیه استان افزود: جشن گلریزان نیمه ماه مبارک رمضان و به مناسبت میلاد مسعود امام حسن مجتبی (ع) برگزار ‌می‌شود و استانداری برای هر نوع همکاری در برگزاری باشکوه این جشن آمادگی دارد.

وی ضمن آمادگی استان برای همراهی با ستاد دیه و قدردانی از اقدامات این ستاد بیان کرد: کمک به آزادسازی زندانیان و بازگشت آنان به آغوش خانواده کار بسیار ارزشمندی است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: هر نوع همکاری یا مکاتبه‌ای که ستاد دیه استان برای برگزاری جشن گلریزان نیاز داشته باشد، مساعدت ویژه خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم و هر یک به سهم خود کمک کنیم تا شاهد خروج افراد بیشتری از زندان‌های استان باشیم.

قناعت گفت: باید رایزنی‌ها و جشن گلریزان به‌گونه‌ای باشد که فقط جمع‌آوری پول یا مباحث مالی مدنظر نباشد بلکه با رایزنی سهم بخشش شکات و تخفیفات این بخش بیشتر شود.

وی بیان کرد: فرمانداران شهرستان‌ها به عنوان رییس ستاد دیه شهرستان‌ها انتخاب می‌شوند و در این خصوص مکاتبات لازم ابلاغ خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی که عضو افتخاری ستاد دیه استان شد، ادامه داد: براساس آمار ارائه شده در حال حاضر آمار زندانیان جرایم غیرعمد استان (مهریه، نفقه و مالی) ۷۰ نفر با بدهی ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که برای آزادی این زندانیان تلاش خواهیم کرد.