// ۱۶ فروردين ۰۱ ، ۲۱:۵۵
تولید اولین خودروی بومی توسط هنرجویان استان خراسان جنوبی

اولین خوودروی بومی خراسان جنوبی توسط 16 هنرجوی پایه یازدهم هنرستان شهید یوسف قویم فردوس طراحی، بازتولید و رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، مدیر کل آموزش و پرورش استان در آیین رونمایی از این خودرو گفت: خوردوی تولید شده به سبک خوردو‌های لوکس کلاسیک و متناسب با آب و هوای استان تولید شده است.


در همین راستا، هنرجویان هنرستانی در استان خراسان جنوبی با نظارت و آموزش مربیان خود، موفق به طراحی و تولید اولین خودروی بومی به سبک خودروهای لوکس کلاسیک و متناسب با آب و هوای استان شده‌اند.

واقعی با بیان این مطلب که کلیه مراحل طراحی، قطعات موتوری و سیستم تعلیق، بدنه، پیشران، و داخل اتاق توسط همین هنرجویان طراحی و باز تولید شده است، افزود: برای تولید و ساخت این خودرو بیش از ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه موتور این خودرو ۴ سیلندر بوده و بر اساس موتور پژو روآ طراحی و باز تولید شده، گفت: این خودرو در کلاس خودرو‌های سواری و تفریحی با مصرف سوخت بنزین و نهایت سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت با گنجایش ۳ سرنشین بعلاوه راننده  طراحی و باز تولید شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قدرت موتور این خودرو را ۸۲ اسب بخار اعلام کرد و تولید خودرو‌های متناسب با آب و هوای کویری و کویر نوردی را از برنامه‌های آتی این هنرستان برشمرد.

واقعی گفت: بامشارکت شرکت‌های دانش بنیان واستفاده از ایده‌های هنرجویان و هنرآموزان می‌توان گامی بزرگ در ارتقای کیفی و کمی تولیدات هنرستانی در عرصه‌های مختلف برداشت و هنرستان‌ها را به قطب تولید و اشتغال زایی استان تبدیل کرد.

 


خبرنگار : مهدی حسامی