// ۱۶ فروردين ۰۱ ، ۱۳:۴۴
سارقان قطعات خودرو در بیرجند دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: ماموران فرماندهی انتظامی این شهرستان ۲ سارق قطعات خودرو را دستگیر و ۱۲ فقره سرقت را کشف کردند.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان روز سه‌شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا فولادی اظهار داشت: با وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو در شهرستان بیرجند، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۳ بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده میدانی، ۲ سارق را در این خصوص شناسایی کرده و تحت تعقیب قرار دادند که پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه متهمان را در مخفیگاه‌شان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند بیان داشت: متهمان ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شدند اما پس از روبه‌رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به‌ناچار لب به اعتراف گشودند و به ۱۲ فقره سرقت اعتراف کردند که متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: شهروندان با رعایت نکات ایمنی و مجهز کردن وسایل نقلیه به تجهیزات ایمنی، پلیس را در جهت ارتقای امنیت و پیشگیری از جرایمی همچون سرقت یاری کنند.

کشف پراید مسروقه از یزد در فردوس

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس هم از کشف خودروی سرقتی از یزد و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا فولادی افزود: ماموران ایست و بازرسی گلشن شهرستان فردوس هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پراید با پلاک غیر بومی مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی اظهار داشت: ماموران پس از متوقف کردن خودرو نسبت به استعلام پلاک از سامانه اقدام کردند که مشخص شد خودرو سه روز قبل از یزد به سرقت رفته است لذا سریعا راننده آن دستگیر و به مقر انتظامی دلالت داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس گفت: در تحقیقات صورت گرفته متهم به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد که در این رابطه پرونده تشکیل و سارق برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی رسالت پلیس را ارتقای امنیت و آرامش شهروندان برشمرد و خاطرنشان کرد: خط‌مشی پلیس، برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت اجتماعی همچنین رضایتمندی هموطنان است و از تمامی شهروندان درخواست داریم موارد مشکوک و ضروری را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند