// ۱۵ فروردين ۰۱ ، ۱۸:۰۸
رشد ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر در خراسان جنوبی

معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ۲۵ اسفند پارسال تاکنون جابه‌جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی در این استان ۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان مهدی گرجی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت ۷۰ هزار و ۳۴۴ مسافر در قالب ۵ هزار و ۸۵۵ سفر از طریق فعالیت ۴۴ شرکت حمل و نقل عمومی در سطح استان جابه‌جا شده‌اند.

وی اظهار داشت: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی طرح نوروزی ۱۴۰۱ علاوه بر گشت‌های خود، نظارت بر حمل و نقل عمومی را نیز برعهده دارد که از ۲۵ اسفند پارسال تا ششم فروردین ماه جاری ۴۸۰ دستگاه خودروی حمل و نقل مسافری در راه‌های استان مورد رصد و بازرسی قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در این نظارت‌ها نکات ایمنی، بهداشتی، استفاده از ماسک و سلامت خودرو مورد رصد قرار می‌گیرد تصریح کرد: هدف این گشت‌ها کنترل سفرهای نوروزی و رعایت ظرفیت‌های خدمات‌دهی شرکت‌های مسافری، نظارت بر سوار و پیاده کردن مسافران، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در نهایت سلامت مسافران و سفر ایمن است.

وی گفت: ۲۵۳ راهدار در قالب ۳۹ اکیپ در ۳۳ راهدارخانه در طرح نوروزی ۱۴۰۱ به‌کارگیری شدند که این طرح تا پانزدهم فروردین ماه جاری ادامه دارد.

گرجی با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۳ راننده در بخش مسافری در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند افزود: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها و رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری اطلاع دهند تا به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.