// ۱۵ فروردين ۰۱ ، ۱۸:۰۶
دستگیری از نیازمندان با «اطعام مهدوی» | از راه‌اندازی ۹۲ آشپزخانه تا توزیع ۴۶ هزار بسته معیشتی

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: از اجرای طرح «اطعام مهدوی»به منظور هدایت کمک‌های مؤمنانه در جهت تأمین بسته‌های غذایی و معیشتی ویژه خانواده‌های نیازمند، با همکاری نهادها، گروه‌های مردمی، هیأت‌های مذهبی، خیران و مراکز نیکوکاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، «محمد عرب» مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی امروز اظهار داشت: هر ساله کمیته امداد امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی را جهت کمک به نیازمندان و افراد تحت پوشش این نهاد اجرا می‌کند.

وی بیان داشت: پویش «اطعام مهدوی» در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان دو سال پیش راه‌اندازی شد و امسال نیز همزمان با ماه مبارک رمضان فعالیت خود را آغاز کرده است.

اجرای رزمایش «اطعام مهدوی»

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی افزود: این پویش به منظور هدایت کمک‌های مؤمنانه در جهت تأمین بسته‌های غذایی و معیشتی ویژه خانواده‌های نیازمند، با همکاری نهادها، گروه‌های مردمی، هیأت‌های مذهبی، خیران و مراکز نیکوکاری برگزار می‌شود.

عرب به سایر برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح مفتاح‌الجنه، جذب حامی اکرام و محسنین، اجرای رزمایش مواسات و همدلی از دیگر برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان است.

وی مطرح کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای راه‌اندازی آشپزخانه‌های طرح «اطعام مهدوی» با محوریت گروه‌های مردمی انجام شده و این مراکز در طول ماه مبارک رمضان اقدام به پخت و توزیع غذای گرم میان نیازمندان خواهند کرد.

راه‌اندازی ۹۲ آشپزخانه طرح «اطعام مهدوی»

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه براساس این طرح ۹۲ آشپزخانه طرح «اطعام مهدوی« در ماه مبارک رمضان در استان راه‌اندازی و فعال شده، مطرح کرد: از این تعداد ۷۱ آشپرخانه به‌صورت متمرکز از سوی مراکز نیکوکاری و ۲۱ آشپزخانه از سوی ادارات اجرایی برای طبخ غذا و توزیع بین نیازمندان پیش‌بینی شده است.

عرب با اشاره به اینکه این آشپزخانه‌ها در نقاط مختلف استان فعال شده و در ماه مبارک رمضان در خدمت نیازمندان هستند، تبیین کرد: در مجموع ۵۸۵ هزار و ۳۶۸ وعده غذای گرم و افطاری ساده در این آشپزخانه‌ها طبخ و در اختیار نیازمندان و محرومان قرار می‌گیرد.

تهیه و توزیع ۴۶ هزار بسته معیشتی

وی اضافه کرد: علاوه بر توزیع غذای گرم، اهدای بسته‌های معیشتی در سه مرحله به نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از ویروس کرونا اهدا می‌شود و تهیه و توزیع ۴۶ هزار و ۳۵۰ سبد غذایی طی این طرح پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی سرشماره تلفن همراه #۰۵۶*۸۸۷۷*، سامانه نیکوکاری با شماره‌گیری ۰۹۶۸۸۷۷، اپلیکیشن‌های سنا، بام، ایوا، بله و سکه، واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ و شماره حساب ۰۱۱۱۶۷۶۵۱۸۰۰۵ بانک ملی دادگستری بیرجند، مراجعه به سایت امداد www.emdad.ir، مراجعه حضوری به ادارات ۲۱ گانه این نهاد و مراجعه حضوری به ۱۴۹ مرکز نیکوکاری فعال در استان را از دیگر روش‌های پرداخت کمک‌های مردم سخاوتمند به نیازمندان اعلام کرد.