هیچ‌وقت زلزله را بلا نمی‌داونیم بلکه بی‌توجهی و عدم آمادگی ما هست که از برای ما بلا می‌سازد .

محمد ولی زاده : در هفته ایمنی در مقابل زلزله که از سوم لغایت نهم دی ماه اعلام شده به مناسبت یاد بود جان‌باختگان تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان در زلزله بم می باشد .


رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خوسف در گفتگویی روز پنچشنبه با خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان اظهار داشت : ایران کشوری زلزله خیز است البته با رعایت نکات ایمنی در برابر وقوع این پدیده طبیعی همیشه ما باید آماده باشیم همانطوریکه با توجه به همه امکانات و تجهیزات و فناوری در عصر امروزی توسط بشر به وجود آمده متأسفانه ما هنوز نتوانستیم پیش‌بینی زلزله را انجام بدهیم و تنها راه مقابل در این پدیده طبیعی فقط آمادگی  با آموزش‌هایی که داریم و می‌بینیم می باشد ، و ما هیچ‌وقت زلزله را بلا نمیداونیم بلکه بی‌توجهی و عدم آمادگی ما هست که برای ما بلا می‌سازد .
وی بیان داشت : با رعایت نکات ایمنی می توانیم نتایج مطلوبی مقابله با این پدیده را داشته باشیم با صرف هزینه‌های اندکی برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها از خسارت‌های بزرگ می‌توانیم جلوگیری کنیم و استفاده از مصالح مناسب  و استحکام سازی ساختمان‌ها در مقابل زلزله را افزایش بدهیم .

محمد ولی زاده افزود: جمعیت هلال احمر شهرستان خوسف و اعضای ستاد حوادث در این هفته با توجه به برگزاری مانورها و کلاس‌های آموزشی درسطح شهرستان با توجه به خانه‌های هلال احمرکه درروستاها راه‌اندازی شده آموزش‌های زیادی را بدهیم .

وی در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی اشاره ای داشت و گفت :که در ماه گذشته 3313 نفر از هموطنان عزیزمان را چهره‌به‌چهره مقابله با این پدیده‌های طبیعی آموزش  دادیم .

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خوسف اظهار داشت و گفت : در این هفته با اولین مانوری که در سطح شهرستان با کمک دستگاه‌های اجرایی جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف نیروهای عضو ستاد حوادث ادارات و مدیران و با حضور فرماندار محترم که به ریاست فرماندهی این ستاد حوادث شهرستان را به عهده دارند و  کلیه مدیران توانستیم  مانوری را انجام بدهیم .

محمد ولی زاده افزود: آموزش شاخصی که برای مردم شهر ماژان در حسینیه این شهر یک آموزش عمومی بدهیم و همچنین مانورهایی که در سطح شهرستان مانند گل فریز ، علی‌آباد زارعین ، معصوم آباد ، تقاب ، نصرآباد و خور صورت گرفت و آمادگی تقریباً نسبی را برای مقابله با حوادث داشته باشیم .

وی در پایان اعلام داشت : جمعیت هلال احمر در راستای اهداف بشردوستانه شرافت انسانیت مد نظرقرار داده و با این اهدافی که داریم ان‌شاءالله کارها ، آموزش‌ها و برنامه‌ها را پیش می‌بریم که در هیچ وقت موردی را نداشته باشیم که به‌ علت سهل انگاری انسان‌ها یا آموزش ندادن انسان‌ها در مقابل حوادث مواردی که یک‌دفعه پیش می‌آید ما جان عزیزی را از دست بدیم ، هر انسانی برای ما و برای خودش یک جایگاه انسانیت دارد و ما از آن شرافت انسانیت باید دفاع کنیم و با این ایده و افکار ان‌شاءالله کار را به پیش می‌بریم.

کد خبرنگار : 100