// ۱۵ فروردين ۰۱ ، ۱۷:۴۹
کاهش ۷۱ درصدی تصادفات منجر به فوت در خراسان‌جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: فوتی‌های تصادفات در نوروز ۱۴۰۱ در محور‌های مواصلاتی استان ۷۱ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.



به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سردار «ناصر فرشید» فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در نوروز امسال تردد‌ها در خراسان‌جنوبی ۵۱ درصد افزایش داشته، اظهار داشت: ۵ میلیون تردد در تعطیلات نوروزی را شاهد بودیم که افزایش ورودی و خروجی‌ها ی استان نیز ۶۲ درصد بوده است.

وی با اشاره به این که امسال تعداد فوتی‌های تصادفات ۸ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۸ نفر بوده ۷۱ درصد کاهش داشته، یادآور شد: با وجود ۲ سال ممنوعیت تردد‌ها، خوشبختانه با همراهی مردم امسال با وجود افزایش تردد‌ها، حوادث کمتری داشتیم.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی از توقیف بیش از ۸۰۰ خودرویی که ۲ تخلف حادثه‌ساز را داشتند خبر داد و تصریح کرد: در تعطیلات نوروز تمرکز پلیس بر برخورد با تخلفات حادثه‌ساز بوده که با بیش از ۸ هزار تخلف حادثه‌ساز که ۷۳ درصد افزایش نیز داشته برخورد و اعمال قانون شده است.

فرشید عنوان کرد: بیشترین تخلفات با ۲۷ درصد مربوط به عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز و انحراف به چپ بوده که ۵۲ درصد واژگونی خودرو‌ها و خروج از محور را داشتیم که ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و همچنین عدم مدیریت زمان سفر از سوی راننده‌ها بوده است.

وی همچنین در خصوص محور‌های پرتردد استان، گفت: بیشترین تردد مربوط به محور زاهدان، نهبندان، بیرجند و قاین و همچنین محور راور، دیگ‌رستم و دیهوک بوده و متأسفانه تصادفات و فوتی‌ها هم بیشترین در این دو محور بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی در ادامه به جانفشانی کارکنان پلیس در خصوص نجات جان کودک اشاره کرد و گفت: همچنین طی ۲ تماس مردمی مأموران پلیس به ۲ نفر از هموطنان را که در جاده‌های استان دچار مصدومیت شده و جان آن‌ها به خطر افتاده بود توسط مأموران امدادرسانی شد.

فرشید در پایان از مردم خواست با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و شلوغی ساعات و دقایق منتهی به اذان مغرب، قوانین و مقررات را رعایت و با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی تردد‌های برون و درون‌شهری خود را به لحظات نزدیک به افطار موکول نکنند تا شاهد افزایش حجم ترافیک و بروز حوادث نباشیم