// ۱۴ فروردين ۰۱ ، ۱۷:۲۶
برگزاری محافل انس با قرآن در تمام مساجد استان خراسان جنوبی

 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی از برگزاری محافل انس با قرآن در تمامی مساجد و هیئت‌های مذهبی در استان خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان ۹۵۰ مبلغ بومی و غیر بومی فعالیت می‌کنند.

محافل انس با قرآن در تمام مساجد استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، ماه مبارک رمضان, ماه تولد قرآن, ماه انس با قرآن, ماه بهار قرآن و ماه شناخت و بهره‌بردارى فکرى و عملى از قرآن است.

ماهى که در شب قدر آن, قلب پیامبر اکرم(ص) همه قرآن را از امین وحى, فرا گرفت و قرآن از لوح محفوظ بر قلب وسیع و نورانى بزرگ‌ترین پیامبران منعکس شد, ماهى که همه ما با روزه گرفتن و عبادت و مناجات و دعا, با زمینه‌سازى و آمادگى معنوى به استقبال دریافت قرآن مى‌رویم و مى‌خواهیم در پرتو آثار پربرکت روزه خالص و عبادت‌ها و دعاهاى همراه آن, رابطه خود را با قرآن نزدیک‌تر کنیم و تصمیم بگیریم که خط رابط ما با قرآن همواره استوارتر و محکم‌تر شود.

قرآن, روح ماه رمضان است که در کالبد آن دمیده شده, و ارزش و عظمت آن را چند برابر کرده است. قرآن, قلب ماه رمضان است که بدون این قلب و ضربان آن, جوهره حقیقت در رگ‌هاى حیات معنوى روزه داران به جریان نمى‌افتد, قرآن بهار دل‌ها, و ماه رمضان, بهار قرآن  است که باید از لحظه به لحظه‌ آن درس بگیریم.

ماه رمضان از بهترین ماه‌ها است و فرصتی است تا انسان‌ها بیشتر به معبود نزدیک شوند و فرصتی برای خودسازی داشته باشند.

رمضان ماهی است که در آن روزه داران از سحر تا افطار دل به خدایی می‌سپارند که بخشنده است و مهربان. باشد که آواز رمضان آواز تدبر و تحمل‌مان باشد برای رسیدن به رستگاری.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی  اظهار داشت: در دو سال گذشته محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان به دلیل کرونا یا تعطیل بوده و یا بسیار کمرنگ برگزار شده اما امسال به امید خدا در تمامی مساجد استان محافل قرآنی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه در برخی از مساجد در یک روز شاهد برگزاری چند جزء قرآن خواهیم بود گفت: در این فرصت پیش آمده از مردم می‌خواهیم با حضور خود در محافل قرآنی چه در مساجد و چه محافل خانوادگی و هیئت‌های مذهبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: امسال 950 مبلغ بومی و غیربومی در سطح استان فعالیت می‌کنند گفت: هر کدام از روستاهای استان که نیاز به مبلغ دارند به سازمان تبلیغات اسلامی استان و یا شهرستان‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی نیز گفت: در بقاع متبرکه نیز برنامه‌هایی چون تلاوت قرآن، نماز جماعت، ترتیل‌خوانی و تفسیر قرآن کریم و برپایی خیمه‌های معرفت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به اینکه برنامه‌های بقاع متبرکه در قالب طرح ضیافت الهی برگزار می‌شود بیان‌کرد: برنامه‌های طرح ضیافت الهی در 53 بقعه از بقاع متبرکه استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود تا برنامه‌های فرهنگی در سال جاری با قوت بیشتری در این اماکن مقدس برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه در ماه رمضان توسط مبلغان بومی استان و مبلغان غیربومی و اعزامی از قم پیگیری می‌شود ادامه داد: تعداد 30 مبلغ بومی و هشت مبلغ اعزامی از قم در ایام ماه مبارک رمضان فعالیت خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه این مبلغان در 24 بقعه متبرکه خراسان جنوبی برنامه سخنرانی دارند گفت: در 20 بقعه متبرکه ترتیل قرآن کریم برگزار می‌شود که هر ساله این برنامه مورد استقبال و اقبال مؤمنین و مردم خراسان جنوبی قرار می‌گیرد.

بخشی‌پور یادآور شد: برگزاری برنامه تفسیر قرآن کریم در 10 بقعه با همت اساتید و برگزاری مراسم افطاری ساده در 13 از محل نیت خیرین و موقوفات از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه خراسان جنوبی در ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به اینکه در 14 بقعه متبرکه نیز محفل انس با قرآن کریم برگزار می‌شود یادآور شد: امیدواریم همه بتوانیم از فیوضات ماه مبارک بهره‌مند شویم.