// ۱۰ فروردين ۰۱ ، ۱۶:۱۴
حاجی‌آباد و امیرآباد بیرجند شهر باقران می‌شود

فرماندار بیرجند گفت: برای روستاهای حاجی‌آباد و امیرآباد که در حاشیه شهر قرار داده پیشنهاد شهر باقران شده است.
حاجی‌آباد و امیرآباد بیرجند شهر باقران می‌شود
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، «علی فاضلی‌فرد» فرماندار بیرجند ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری تأکید دارند که این دولت، دولت مردمی است ما این موضوع را سرلوحه کارمان قرار دادیم.

وی با بیان اینکه ما به واسطه مردم آمدیم، تصریح کرد: هنرنمایی مردم این بود که دولت و مجلس انقلابی را آوردند و این افتخار ما است که خدمتگزار مردم هستیم.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه در این مدت کوتاه سعی کردیم به بخش‌های عقب‌مانده شهر بیرجند توجه بیشتر کنیم، یادآور شد: به شمال شهر، مهرشهر حاشیه شهر و روستاهایی که تمرکز جمعیت دارند و کانون جمعیت در آنجا ایجاد شده و متناسب با زیرساخت‌ها توسعه نیافته، توجه شده است.

فاضلی‌فرد با بیان اینکه برای روستاهای حاجی‌آباد و امیرآباد که در حاشیه شهر قرار داده پیشنهاد شهر باقران شده است، ادامه داد: اقدامات لازم انجام شده و به وزارت کشور منعکس شده و به‌زودی در صورتی که نتیجه بگیریم برای توسعه آن اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش شاخنات به لحاظ دوری از مرکز یک سری عقب‌ماندگی داریم، افزود: بخش مصوبی داریم که بنا به تعهدات به مشکل خورده و منتظر رأی دیوان هستیم تا بخش جدیدی در آنجا ایجاد شود.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه با نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند در رابطه با دهگردشی مذاکراتی صورت گرفته است، اضافه کرد: همچنین با تیم کاری از نزدیک مشکلات مردم را بررسی می‌کنیم.

فاضلی‌فرد با اشار به گرانی در بازار، تصریح کرد: این موضوع مبحث کشوری است و با نظارت بازار قیمت‌ها کنترل شد.

وی با بیان اینکه مردم بیرجند میوه را گران‌تر مصرف می‌کنند، یادآور شد: شهرداری میدان میوه و تره‌بار خود را فعال کرده و میوه متناسب‌تر و با کیفیت بهتر در دست مردم قرار می‌گیرد.

فرماندار بیرجند با اشاره به مشکلات صنوف آلاینده، خاطرنشان کرد: صنوف آلاینده بیش از ۱۵ سال است مشکل داشتند تصمیم نهایی می‌شود تا حل مشکل صورت گیرد.