// ۰۴ فروردين ۰۱ ، ۰۵:۱۹
سفر نوروزی به سرزمین هزار رنگ و پر نقش و نگار ایران

افزایش ۷۳ درصدی ترددهای بین استانی در استان خراسان جنوبی این استان را به رتبه دوم کشور به لحاظ میزان تردد مسافران نوروزی رسانده است.
سفر نوروزی به سرزمین هزار رنگ و پر نقش و نگار ایران
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،سرزمین هزار رنگ و پر نقش و نگار ایران هر کدام از سرزمینش در بهار جلوه‌گری خاص خود را دارد.از شمال تا جنوبش، شرق تا غرب فرقی ندارد به هر کجای این نقشه زیبای ایران به هر دیار که سفر کنی نوروزی زیبا را برای خود رقم خواهی زد .

چنانچه اگر مایلید برای سفر نوروزی‌تان به جایی سفر کنید که باغ‌ها و عمارت‌های تاریخی فوق‌العاده زیبا را مشاهده کنید و زیبایی‌هایی که از همهمه و شلوغی به دور بوده و کمتر دیده شده را حس کنید، به خراسان جنوبی سفر کنید. چرا که فرهنگ متمایز، موسیقی محلی مقامی و رقص محلی خراسان جنوبی ویژگی‌های فرهنگی خاص این خطه هستند که اگر خوش شانس باشید در سفرتان به آن برمی خورید و کلی لذت می‌برید.

استان خراسان جنوبی استانی مرزی در شرق کشور واقع شده که دارای جاذبه‌های تاریخی دیدنی بسیار زیبایی است از کانال جنی طبس گرفته تا کویر دهسلم و حیدرآباد، چشنت روستای هفت رنگ، مود تا قلعه‌های سر به فلک کشیده، از شهر زیبای تون تا گشت و‌ گذار در بافت تاریخی و قدیمی بیرجند، اینها تنها بخشی از جاذبه‌های دیدنی این استان است که هر ساله در ایام نوروز مسافران زیادی را به خود جلب می‌کند.

خراسان جنوبی شرقی‌ترین استان ایران زیبا است و این استان از شرق با کشور افغانستان، از شمال به استان خراسان رضوی از غرب به استان‌های یزد و کرمان و از جنوب با استان سیستان و بلوچستان همسایه است.

طبیعت خاص استان خراسان جنوبی در دشت بزرگ لوت و چشم‌اندازهای زیبای آن در جنوب استان در کنار ییلاق‌های کوهستانی شمال شرقی استان از جمله مهمترین مناطق توریستی- طبیعی خاص به شمار می‌رود.

خراسان جنوبی از مناطق تاریخی و بناهای معماری قابل توجهی برخوردار است و بیرجند، طبس، فردوس ، خوسف، سربیشه و نهبندان، بشرویه، سرایان و زیرکوه هر یک در برگیرنده جاذبه‌های تاریخی و معماری با اهمیتی هستند که به لحاظ معماری و تاریخی، استان خراسان جنوبی را غنی و پربار ساخته‌اند.

خراسان جنوبی یکی از استان‌های کویری و زیبای ایران است که در طول سال گردشگردان داخلی و خارجی بسیاری به این دیار قدم می‌گذارند و ضمن تهیه سوغات و هدایا از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این استان کویری دیدن می‌کنند.

افزایش 54 درصدی ترددها در استان خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی از افزایش 54 درصدی ترددهای امسال نسبت به سال گذشته در محورهای خراسان جنوبی خبرداد و گفت: درصد ورودی و خروجی وسایل نقلیه به استان در این مدت 47 درصد افزایش دارد.

جلال‌زاده از افزایش 73 درصدی ترددهای بین استانی در خراسان جنوبی گفت که با این افزایش رتبه دوم کشوری را به لحاظ میزان تردد در کشور را دارد.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار سامانه‌های هوشمند حمل و نقل، از 25 اسفند تاکنون تعداد سفر انجام شده با ناوگان حمل و نقل عمومی سه هزار و 499 مورد و تعداد مسافر جابجاشده توسط ناوگان حمل و نقل عمومی نیز 40 هزار و 203 مسافر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی افزود: تعداد مسافر جابجاشده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44.9 درصد افزایش داشته و در این مدت مجموع تردد در محورهای استان یک میلیون و 523 هزار و 889 وسیله نقلیه بوده و در این مدت 176 هزار و 96 وسیله به استان وارد و 152 هزار و 337 وسیله از استان نیز خارج شدند .

جلال‌زاده گفت: مسافران جابجا شده از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 50 درصد افزایش داشته است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی خراسان جنوبی نیز اظهرا داشت: از 27 اسفند تاکنون 374 هزار نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید کرده‌اند .

عربی با بیان اینکه در استان بیش از 180 اماکن گردشگری و جاذبه تاریخی وجود دارد افزود: این اماکن شامل 14 روستای هدف گردشگری، 10 منطقه نمونه گردشگری، 18 موزه ، 50 بازارچه صنایع دستی با 300 غرفه و 80 اقامتگاه بومگردی است.

وی از اقامت 193 هزار و 4 نفر در اقامتگاه‌های استان خبرداد و گفت: این اقامتگاه‌ها شامل اقامتگاه‌های سنتی، مجتمع‌های آب درمانی، مهمانپذیرها، هتلها، مسافرخانه ها و مدارس و اقامتگاه‌های موقت است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در هفت روز گذشته میزان ترددها 54 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه بیشترین ترددها در محورهای نهبندان، بیرجند به سمت مشهد مقدس، طبس _ یزد_ فردوس دیهوک راور و دیهوک _ طبس بوده استگفت:حوادث جاده‌ای نیز در این مدت 48 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: براثر 34 تصادف منجر به جرح در این مدت تاکنون 66 نفر مجروح شدند که بیش از نیمی از حوادث به صورت واژگونی بوده است.

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی بر رعایت سرعت مطمئنه و بستن کمربند ایمنی رانندگان و سرنشینان تاکید کرد.