کویران طبس بر سکوی قهرمانی لیگ اسکواش بانوان ایران

باشگاه کویران طبس با بهره‌گیری از ملی‌پوشان اسکواش‌ پرهزینه کشور بر سکوی نخست دور رفت لیگ برتر بانوان ایستاد.

کویران طبس بر سکوی قهرمانی لیگ اسکواش بانوان ایران

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان  عملیات اجرایی ساخت سالن تخصصی و بین‌المللی خلیج فارس در سال ۱۳۹۷ در مجموعه ورزشی سردار «سلیمانی» بیرجند آغاز شد و بالاخره روبان افتتاح این پروژه‌ ورزشی ۲۸ تیرماه ۱۳۹۹ توسط وزیر ورزش و جوانان دولت روحانی بریده شد.

به هر تقدیر هنوز درب نخستین و مجهزترین سالن تخصصی و بین‌المللی اسکواش کشور در بیرجند به روی مدال‌آوران و علاقه‌مندان این رشته ورزشی باز نشده است تا زمینه میزبانی مسابقات قهرمانی ملی و بین‌المللی، جشنواره‌های استعدادیابی، دوره‌های آموزشی و کمپ تیم‌های ملی در خراسان‌جنوبی را فراهم کند.

در آخرین روزهای پایانی مهرماه امسال به بهانه برگزاری مسابقات قهرمانی اسکواش با رنکینگ حرفه‌ای (psa) بانوان کشور با جایزه ویژه ۲۵ میلیون تومانی و شرکن تعداد بازیکنان محدود و انگشت‌شماری از شهرستان‌های گرگان، تهران، گیلان و ... بطور موقت برای چند روزی مورد استفاده قرار گرفت!

اما جالب این بود که در این رویداد مثلا مهم کشوری هیج ورزشکار خراسان‌جنوبی حضور نداشت! و رسانه‌های استانی نیز در بایکوت بی‌خبری بسر می‌بردند و مجددا درب سالن تخصصی و بین‌المللی اسکواش خلیج فارس مجموعه ورزشی سردار سلیمانی بیرجند به روی ورزشکاران بدلیل عدم پرداخت طلب پیمانکار بسته شد

 «فرشته اقتداری» از کیش و «سوگل ثمودی» از تهران بر سکوی قهرمانی و نایب‌قهرمانی ایستادند و  «غزاله شرف‌پور» از استان گلستان و «آیلی نیری» از تهران نیز مقام سوم مشترک مسابقات قهرمانی اسکواش با رنکینگ حرفه‌ای (psa) بانوان کشور را به خود اختصاص دادند.

هنوز چند ماهی از این ماراتن کم اقبال بانوان کشوری نمی‌گذرد که خبر رسید تیم اسکواش بانوان کویران طبس بعنوان نماینده خراسان‌جنوبی در لیگ اسکواش کشور حضور دارد.


دور رفت لیگ برتر اسکواش بانوان کشور با شرکت فقط پنج تیم فولاد آلیاژی ایران، مازند اسکواش، پارس اسکواش، صنایع غذایی اراک و کویران طبس در مازندران برگزار شد.

نماینده مثلا اسکواش خراسان جنوبی پس از پیروزی بر نمایندگان استان‌های فارس، مازندران، اراک و یزد(فولاد آلیاژی ایران) بر سکوی نخست هفته اول لیگ اسکواش بانوان کشور ایستاد.

اگرچه شرکت تیم‌های ورزشی خراسان‌جنوبی در ماراتن‌های ملی و لیگ‌های برتر از جمله اسکواش بسیار ضروری و بستر مناسبی را برای معرفی ظرفیت و توانمندی زیرساختی استان فراهم می‌کند ولی زمانی افتخارآمیز و زیبنده خواهد بود که اعضای تیم‌های ورزشی را چهره‌های سرشناس بومی و راکت‌بدستان همشهری‌مان تشکیل دهند.

در تیم‌ اسکواش بانوان کویران طبس خراسان‌جنوبی ملی ‌پوشانی‌ همچون «فرشته اقتداری از جزیره کیش» ،«حدیث فرزاد از تهران»، «نرگس سلطانی از اصفهان» با هزیه‌کردهای نامشخص‌ بازی می‌کنند.

اگرچه تینا زابلی از شهرستان قاین و زهره رفیعی از شهرستان طبس نیز نماینده خراسان‌جنوبی در لیگ اسکواش بانوان کشور را همراهی می‌کنند اما چقدر خوب بود مسوولان هیات اسکواش استان تداببری را می‌اندیشیدند و تمامی بازیکنان تیم را از افراد بومی  شهرهای استان برمی‌گزیدند و هزبنه‌کرد شرکت در این ماراتن را حواله جیب‌های خالی ورزشکاران محلی می‌کردند!

انتهای‌پیام /