// ۰۷ فروردين ۰۱ ، ۱۵:۵۰
۱۵۲ نفر کشته و مصدوم در تصادفات جاده‌ای خراسان‌جنوبی

رئیس بازرسی گشت پلیس راه خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون را ۱۶۷ فقره تصادف رخ داده که در این تصادفات ۱۵۲ نفر فوت یا مصدوم شدند.

۱۵۲ نفر کشته و مصدوم در تصادفات جاده‌ای خراسان‌جنوبی

به‌ گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، علی شاهزهی، رئیس بازرسی گشت پلیس راه خراسان‌جنوبی امروز یکشنبه ، اظهار داشت: در حال حاضر در جاده‌های استان ترافیک روان است.

وی با اشاره به وضعیت جوی که در برخی نقاط باد شدید و گرد و خاک وجود دارد، تصریح کرد: این امر سبب کاهش میزان دید رانندگان می‌شود و تقاضا داریم رانندگان با دقت بیشتری رانندگی کنند.

رئیس بازرسی گشت پلیس راه خراسان‌جنوبی آمار تصادفات از ابتدای طرح نوروزی تاکنون را ۱۶۷ فقره دانست و یادآور شد: در این تصادفات ۱۵۲ نفر فوت یا مصدوم شدند.

شاهزهی با بیان اینکه بیش از نیمی از تصادفات واژگونی و خروج از جاده بوده است، ادامه داد: بیشتر آن‌ها ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان بوده است.

وی با بیان اینکه ۵۹ درصد تصادفات در جاده‌های اصلی رخ داده است، متذکر شد: میزان ۴۱ درصد تصادفات در جاده‌های فرعی و روستایی بوده است.

رئیس بازرسی گشت پلیس راه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۳۷ درصد تصادفات ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی بوده است، افزود: علت ۳۳ درصد از تصادفات انحراف به چپ و ۱۸ درصد تخطی از سرعت مطمئنه گزارش شده است.

شاهزهی با بیان اینکه ۶۰ درصد از متوفیان و مصدومین در تصادفات جاده‌ای استان سرنشین بوده‌اند، اضافه کرد: این امر نشان از این دارد که سرنشینان به بستن کمربند ایمنی اهمیت نمی‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تصادفات احتمالی تقاضا داریم در طول سفر به قوانین و مقررات احترام بگذارند و با حوصله رانندگی کنند و زمان را مدیریت کرده و از سبقت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه پرهیز کنند اقامتگاه‌های سنتی، مجتمع‌های آب درمانی، مهمان‌پذیرها، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، مدارس و اقامتگاه‌های موقت است.