// ۰۱ فروردين ۰۱ ، ۱۶:۰۳
خودنمایی دشت لاله های رنگارنگ بسطاق در طبیعت بهاری

همزمان با فرارسیدن فصل بهار «دشت لاله ها» زیبایی خاصی به دشت بسطاق داده و طراوت و شادابی بهار در این دشت موج می زند.

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرایان  گفت: دشت لاله های رنگارنگ بسطاق یکی از جاذبه های طبیعی گردشگری شهرستان سرایان است.

«محمد عرب» افزود: ثبت دشت «لاله های بسطاق» در فهرست آثار طبیعی کشور در دست اقدام است و در سال جدید خبرهای خوبی در این حوزه اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دشت در کنار محور بیرجند - سرایان و در پنج کیلومتری روستای بسطاق در میان جنگل طاق قرار دارد، افزود: همزمان با فرارسیدن فصل بهار «دشت لاله ها» زیبایی خاصی به دشت بسطاق داده و طراوت و شادابی بهار در این دشت موج می زند.

وی خاطرنشان کرد: دشت‌ لاله بسطاق از جذاب‌ترین آثار طبیعی شرق ایران است و آب و هوای معتدل و بهاری شهرستان سرایان در فصل بهار، هر مسافر و گردشگری را فرا می‌خواند تا اوقاتی خوش و خرم و با آرامش را در این شهرستان سپری کنند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرایان گفت: در ایام تعطیلات نوروزی طبیعت بکر و مناظر زیبای دشت لاله ها خصوصاً نزدیک غروب خورشید، عده زیادی از مسافران نوروزی و مردم شهر سرایان و روستاهای اطراف را به سوی خود می کشاند.

وی تصریح کرد: «دشت لاله بسطاق» به وسعت ۶۰ هکتار است که تمام سطح آن را لاله های زیبایی پوشانده است و امسال با توجه به نزولات جوی در پایان سال رویش این گیاه زیبا از سال های گذشته بیشتر نیز بوده است.

عرب افزود: این منطقه در طول ایام نوروز همه روزه پذیرای تعدادی زیادی از مردم بوده و در روز طبیعت نیز از جمله مناطق شلوغ و با حجم بالای مسافر است.

به گفته وی، بی‌شک اگر این جاذبه‌های زیبا و منحصر به فرد بیش از گذشته معرفی شوند، نه فقط از خراسان‌جنوبی که از سراسر ایران شاهد کسانی خواهیم بود که به قصد دیدن سرایان عزم سفر کرده‌اند.

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری سرایان با توصیه به شهروندان سرایانی و رهگذران و مسافرین نوروزی یادآورشد: بیایید با حفظ محیط زیست نکندن گل های لاله، سرسبزی و طراوت را به طبیعت و شادابی و نشاط را به خودمان هدیه کنیم و زیبایی دشت لاله که از نعمت های خداوند است؛ این موهبت الهی را قدر بدانیم