مراسم تحویل سال در ۲۹ بقعه متبرکه استان خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۹۱ وقف جدید در استان ثبت شده است گفت: مراسم تحویل سال ۱۴۰۱ در ۲۹ بقعه متبرکه خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

مراسم تحویل سال در ۲۹ بقعه متبرکه استان خراسان جنوبی اجرا می‌شود

  به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، حجت الاسلام بخشی پور ظهر امروز در نشست خبری  در زمینه طرح آرامش بهاری اظهار داشت: این طرح از 28 اسفند آغاز و تا 13 فروردین ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه 45 بقعه متبرکه استان با حضور 35 مبلغ بومی میزبان برگزاری طرح آرامش بهاری می‌باشد گفت: در راستای اجرای این طرح 162 سوئیت در بقاع متبرکه و 525 زائرسرا در استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است و برپایی خیمه‌های فرهنگی و مسابقات فرهنگی در 27 بقعه نیز در دستور کار قرار دارد.

 وی  با اشاره به اینکه مراسم تحویل سال 1401 در 29 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود گفت:  بازارچه‌های شمیم خدمت در امامزادگان شاخص استان جهت ارائه محصولات تولیدی استان برپا خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امسال 6 میلیارد و 964 میلیون تومان اجرای نیات موقوفات در استان داشتیم و 91 وقف جدید امسال در خراسان جنوبی ثبت شد.

بخشی پور با بیان اینکه در زمینه ثبت وقف جدید در این راستا امسال خراسان جنوبی توانست رتبه اول در کشور را کسب کند و بیشترین وقف‌های جدید با 20 وقف مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

وی به کمک‌های معیشتی اشاره کرد و افزود: 27 بقعه مجری طرح آرامش بهاری در سال 1400 بودند که در این ایام 789 بسته معیشتی از محل موقوفات توزیع شد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به  طرح ضیافت الهی اشاره کرد و گفت: این طرح طی ماه مبارک رمضان 1400 در 21 بقعه متبرکه استان برگزار شد و در راستای اجرای این طرح توزیع 2 هزار بسته معیشتی و 29 هزار بسته افطار و سحری در دستور کار قرار گرفت.

بخشی پور با بیان اینکه امسال توانستیم از طریق کمک‌های مردم و خیرین در راستای اجرای طرح مودت حدود پنج میلیارد و 695 میلیون تومان در بقاع متبرکه استان کمک کنیم افزود: در هفت بقعه متبرکه استان دوره‌های سبک زندگی اجرایی می‌شود که این دوره‌ها در بقاع متبرکه بیرجند، قاین، فردوس و نهبندان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی طی سال جاری برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: 369 مبلغ بومی و غیربومی در بقاع متبرکه استان جهت انجام برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی حضور یافتند.

وی در زمینه طرح بصیرت عاشورایی گفت: این طرح با حضور 53 مبلغ در 40 بقعه متبرکه برگزار شد و 176 هزار غذای گرم و 47 هزار آب معدنی و چهار هزار 463 بسته معیشتی در راستای اجرای این طرح امسال توزیع شد.

بخشی پور به بحث طرح مهر تحصیلی اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح 620 بسته تحصیلی به دانش آموزان نیازمندان از محل نیات موقوفات مرتبط اهدا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: در مجموع جهت اجرای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر  8 میلیارد و 931 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه پنج هزار و 55 قرارداد تجدید و تمدید اجاره امسال در استان داشتیم ادامه داد: پنج هزار و 239 بازدید میدانی امسال از موقوفات استان صورت گرفت.

بخشی‌پور به بحث قرآن آموزی و طرح تربیت حافظان قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این طرح از سال 91 شروع شد و تاکنون پنج هزار نفر حافظ کل یا جز شدند و در حال حاضر بیش از 2 هزار نفر در این کلاس‌ها حضور دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: بحث آموزش حفظ مجازی قرآن در گذشته خاص خواهران بود و این طرح از ابتدای نوروز 1400 برای برادران در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند و خواهران در محل امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار خواهد شد.