افتتاح بزرگترین پیست کارتینگ خراسان جنوبی در فردوس

 شهردار فردوس از افتتاح و راه اندازی اولین پیست کارتینگ استان در خراسان جنوبی در شهرستان فردوس خبر داد.

افتتاح بزرگترین پیست کارتینگ خراسان جنوبی در فردوس
 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، فرماندار فردوس نیز در این مراسم اظهار داشت : مشارکت مردم در توسعه شهر بسیار مهم است که باید به آن سرعت دهیم،‌ اوقات فراغت نسل جوان و شادی حلال در اسلام مورد تاکید است و افتتاح پیست موتور کارتینگ در شهرستان فردوس اقدام‌ ارزنده ای در این ارتباط است.
مهدی روشن ‌افزود: هر یک از شهرداران سطح شهرستان بتوانند مشارکت مردم را داشته باشد، فرمانداری نیز به آن شهرداری کمک می کند.

حسین اکبری در مراسم افتتاح این پیست اعلام کرد: این پیست در محوطه مجموعه شهربازی پارک دلگشا، توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و با حمایت همه جانبه شهرداری فردوس احداث شده است.
 وی گفت: طول این پیست ۴۰۰ متر و حجم سرمایه گذاری دراین پروژه  بالغ بر یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان می باشد که مبلغ یک میلیارد تومان آن توسط آقایان فاضلی به عنوان سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین گردیده و همچنین مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان نیز در جهت احداث زیرساخت مورد نیاز ، توسط شهرداری فردوس در این پروژه هزینه شده است.
شهردار فردوس ضمن تاکید براینکه یکی از اولویت های شهرداری، ایجاد نشاط اجتماعی و توجه ویژه به نسل جوان می باشد، افزود:  ماشین های تفریحی کارتینگ، ماشین هایی با قابلیت هدایت و کنترل بالا هستند که به سبب نوع طراحی شاسی و نزدیک بودن مرکز ثقل آن به سطح زمین از چسبندگی و فرمان پذیری بسیار خوب در سطح مسیر حرکت ، برخوردار می باشند و به همین دلیل تقریباً واژگونی این وسیله بطور عادی، غیر ممکن است.

اکبری تصریح کرد: کارتینگ بیس و پایه اصلی رانندگی در تمام دنیاست و همچنین مکمل تمام رشته‌های اتومبیل‌رانی هست، به طوری که تمام رانندگان حرفه‌ای ، کارتینگ تمرین می‌کنند و کلیه علاقمندان می توانند با شرکت در کلاس های آموزشی کارتینگ در سه مرحله‌ی مقدماتی، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای، استعداد خودرا شکوفا نمایند.
شهردار فردوس افزود: کارتینگ، یک ورزش موتوری با خودروهای چهارچرخ کوچک است و کسانی که عاشق هیجان و سرعت هستند، باید این تجربه لذت بخش را امتحان کنند چرا که  این ورزش، شبیه به اتومبیلرانی است، اما معمولاً در مسیرهایی که نسبت به بزرگراه‌ها کوچکتر هستند، انجام می‌شود.

وی افزود: افراد در هر سن و جنسیتی می‌توانند این ماشین‌های کوچک را برانند و حتی نیازی به گواهینامه رانندگی هم نیست و در مجموعه کارتینگ، یک آموزش چند دقیقه ای به متقاضیان داده خواهد شد و همان آموزش کافیست تا این تجربه مهیج را امتحان کنند.
وی ضمن تشکر از همکاری اداره ورزش و جوانان و بیان این مطلب که عملیات اجرایی این پیست ، از اواخر آذرماه سال جاری آغاز و طی سه ماه احداث و تکمیل گردید، گفت: خوشبختانه حمایت از جوانان در این پروژه نتیجه داد و تلاش و پشتکار وافر آقایان فاضلی به عنوان سرمایه گذاران این پروژه در جهت به ثمر نشستن طرح و اجرای سریع پروژه، ستودنی است که ضمن تشکر از همراهی ارزشمند رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین  همکاران پرتلاشم  در مجموعه شهرداری، امیدواریم همشهریان محترم و به ویژه نسل جوان و نوجوان ، نهایت استفاده را از این ورزش جالب و مهیج ببرند .

شهردار فردوس در پایان گفت : شروع به کار رسمی پیست کارتینگ، روز جمعه بیست و هفتم اسفندماه سال جاری میباشد و کلیه علاقمندان میتوانند از روز جمعه که مصادف  با سالروز تولد آقا امام زمان ( عج ) می باشد با مراجعه به مجموعه شهربازی پارک دلگشا،  از این ورزش مهیج، استفاده نمایند.


خبرنگار : اعظم جمالی