۲۹ پایگاه نوروزی هلال احمر در خراسان جنوبی برپا می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طرح خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر با فعالیت ۲۹ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات در این استان از ۲۵ اسفند ماه اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، محمدرضا رضایی روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر همزمان با سراسر کشور به مدت ۲۰ روز در سه محور امداد و نجات نوروزی، پویش هلال رحمت و خدمات بشردوستانه ارایه خواهد شد.

وی گفت: در محور امداد و نجات ­­با توجه به کاهش محدودیت‌های کرونا پس از ۲ سال شاهد افزایش چشمگیر مسافرانی خواهیم بود که از مسیر خراسان جنوبی به سایر استان‌ها از جمله مشهد مقدس سفر می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی خدماتی از قبیل پویش ملی بهرفت، عکس و فیلم کوتاه بشردوستی، فضای دوستدار کودک، خدمات آموزشی و مهارتی، مسابقه فرهنگی، خدمات زیست‌محیطی، خدمات فرهنگی، ویژه برنامه‌های مناسبتی و نیز خدمات اکیپ‌های سحاب به مسافران ارایه می‌شود.

وی گفت: از اکیپ‌های فعال پست‌های نوروزی ۲۵ پایگاه ثابت و چهار پایگاه سیار هستند که با ۱۱ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در مجموع ۴۱ پایگاه در این مدت فعالیت خواهند داشت.

رضایی تصریح کرد: پایگاه‌هایی نیز با عنوان سفیران ایمنی و نشاط اجتماعی در این مدت راه‌اندازی می‌شود خدمات بشردوستانه برای پیشگیری از خطر تصادف در اولویت این پایگاه‌هاست.

وی افزود: فضای دوستدار کودک در مبادی ورودی استان و شهرستان‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کند و ضمن سرگرمی برای کودکان زمینه استراحت رانندگان برای مدت کوتاه فراهم خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اهمیت محیط زیست در طرح نوروزی هلال احمر خدمات زیست‌محیطی نیز مورد توجه قرار گرفته و اکیپ سحاب با دوچرخه برای آگاه‌سازی و خدمات امدادی و ایمنی در مناطق پرخطر فعالیت خواهد داشت که هدف اصلی از اجرای این طرح ارتقای سلامت، همدلی و تامین نشاط اجتماعی است.

وی گفت: در راستای خدمات بشردوستانه به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان طرح پویش هلال احمر راه‌اندازی شده که در این طرح هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان بین خانواده‌های نیازمند و بیماران خاص و صعب‌العلاج توزیع خواهد شد.

رضایی افزود: خیران می‌توانند با کمک‌های نقدی خود از طریق #۳*۱۱۲* ، #۱۱۲*۷۸۰* و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ در اجرا و تداوم این طرح نقش داشته باشند.

رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ نیز امروز (۲۴ اسفند) با حضور و مشارکت دستگاه‌های مختلف در محل قرارگاه پلیس راه استان برگزار شد