امام جمعه فردوس : باید فاصله، حجاب ها و موانع بین مردم و‌ مسئولان حذف شود

نشست صمیمی مهندس روشن فرماندار  شهرستان فردوس، حجت الاسلام شاکری امام جمعه و آقای سیدمهدی علیپرست رئیس شورای اسلامی شهر فردوس با جوانان بمناسبت روز جوان

امام جمعه فردوس : باید فاصله، حجاب ها و موانع بین مردم و‌ مسئولان حذف شود

به گزارش خبر نگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، در این نشست، جمعی از جوانان شهرستان فردوس به بیان مطالبات و خواسته های مردمی و همچنین نیازهای شهرستان پرداختند.
حمایت از واحدهای تولیدی، توجه به وضعیت مسکن و رسیدگی به میزان اجاره بها و قیمت مسکن در فردوس، توجه به حوزه بهداشت و درمان، راه آهن و … از جمله مطالبات مردمی مطرح شده توسط جوانان حاضر در جلسه بود.
امام جمعه فردوس گفت: باید فاصله، حجاب ها و موانع بین مردم و‌ مسئولان حذف شود و مردم به راحتی خواسته ها و‌ مطالبات خود را
بیان کنند.
حجت الاسلام شاکری به اراده ضعیف برخی مسئولان اشاره کرد و افزود: وقتی اراده مسئولان نباشد و بی تفاوتی از سمت مردم باشد، مشکلات زیادی به وجود می آید.
سید مهدی علیپرست رئیس شورای اسلامی شهر فردوس نیز تصریح کرد: باید دست به دست هم بدهیم و با اتحاد، خودمان شهرمان را بسازیم و به بهترین شکل از نیروهای بومی منطقه استفاده کنیم.
فرماندار شهرستان فردوس گفت :برای استخر ذخیره یک میلیون متر مکعبی قنات بلده که به دلیل عدم تخصیص اعتبار استانی عملیات اجرایی آن متوقف شده بود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده و موافقت‌نامه‌های  آنهم بسته شده و کارهای نهایی در حال انجام است که تلاش می‌کنیم با اعتباری که گذاشته شده این پروژه هرچه زودتر به اتمام برسد.
مهدی روشن به تامین اعتبار پروژه ۱۱ ساله فاضلاب فردوس اشاره کرد و افزود: مردم در سال آینده شاهد تحول بزرگی در این پروژه خواهند بود.
وی به حل مشکل تامین آب مجتمع گلخانه‌ای فردوس، شهرک صنعتی و واحد رنگرزی کارخانجات نساجی در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: در حاشیه جلسه بررسی مصوبات سفر استاندار قول یک و نیم میلیارد تومان برای تکمیل ۷۰ واحد مسکن محرومین در انتهای خیابان وحدت را گرفتیم که با ۳ میلیارد تومانی که کمیته امداد استان تامین کرده است  این واحدها توسط موسسه بسیج تکمیل و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.


فرماندار فردوس با اشاره به مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی گفت: یکی از اولویت‌های ما حوزه تولید و اشتغال است که برای آن وقت می‌گذاریم و با سرمایه‌گذاران در حال رایزنی هستیم که برای یک سرمایه‌گذار جواز تاسیس هم صادر شده است.
مهدی روشن به حوزه معادن هم اشاره کرد و افزود: معدن مس مشکل تامین زمین داشت که خبرهای خوبی شنیده ایم و امیدواریم به زودی زمین را تحویل بدهیم تا کلنگ کارخانه فرآوری مس هم زده شود چرا که یکی از پتانسیل هایی است که باید در شهرستان اتفاق بیفتد.
وی ضمن اشاره به تامین شکر مورد نیاز کارخانه تولیدی بهرام تاپ توس  گفت: برای استفاده از ظرفیت مدیران کل با موافقت استاندار حضور بیشتر مدیران کل را در شهرستان خواهیم داشت.
 روشن با تاکید بر وحدت و مشارکت مردم گفت: مردم باید در توسعه شهرستان مشارکت کنند و این را رسانه‌ها باید به صورت یک مطالبه داشته باشند.
وی به اجرای موفق پروژه مشارکتی دام سبک اسلامیه اشاره کرد و افزود: این گونه مشارکت ها باعث توسعه شهر می‌شود و ما نباید منتظر بودجه دولت و طولانی شدن پروژه ها بمانیم.
فرماندار فردوس به تشکیل شورای مشورتی جوانان در  کنار روسای ادارات اشاره کرد و گفت: نماینده جوانان را مرتب دعوت خواهیم کرد تا گزارش های شورای مشورتی را بدهند و اینگونه جوانان هم در توسعه شهرستان و هم در بدنه اجرایی مشارکت خواهند داشت.
روشن به شیوه نامه میز خدمت و بازدیدهای میدانی مدیران شهرستان اشاره کرد و گفت: هر مدیر حداقل هفته یک بازدید میدانی باید داشته باشد.
وی به مصوبه شورای اداری روز تودیع و معارفه خود اشاره کرد و گفت :این مصوبه به ادارات ابلاغ و ظرف 48 ساعت مشکلات ادارات جمع آوری و با مدیر هر اداره مورد بررسی قرار گرفت و الان ما چشم اندازی داریم که بر اساس آن می دانیم در اداره های شهرستان چه مشکلاتی مردم را آزار می دهد که برای رفع آن تلاش خواهیم کرد.


خبرنگار : اعظم جمالی