زیر ساخت‌های سایت صنوف آلاینده بیرجند تکمیل شود/زنگ هشدار تصادفات

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با تأکید بر تعیین تکلیف انتقال صنوف آلاینده در بیرجند گفت: ترغیب کسبه به انتقال با تکمیل زیر ساخت‌ها و اقدامات تشویقی میسر می‌شود.

زیر ساخت‌های سایت صنوف آلاینده بیرجند تکمیل شود/زنگ هشدار تصادفات

به گزارش ، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح یکشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی اظهار کرد: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان به صورت کامل توسط دستگاه‌هایی که برای آنان در این قانون مسئولیت تعریف شده، اجرایی نشده است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی دوران نوجوانی بیان‌کرد: باتوجه به این آسیب‌ها، اجرایی شدن قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و همچنین طرح نماد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

زنگ هشدار تصادفات جاده‌ای

حمیدی گفت: در نوروز ۱۴۰۱ ترددها و مسافرت‌ها با شرایطی مجاز اعلام شده است و از این جهت یکی از نگرانی‌های ما بحث تصادفات جاده‌ای است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: حتی در سال‌های قبل که کرونا و کاهش سفرها را داشتیم باز هم آمار تصادفات جاده‌ای افزایشی بوده که یک زنگ خطر محسوب می‌شود.

وی اظهارکرد: به نظر من با توجه انبوه تخلفات جاده‌ای، برخورد انتظامی و جریمه و …با رانندگان متخلف حادثه‌ساز کفایت نمی‌کند و همکاران قضائی ما برای حمایت از پلیس و برخورد قضائی با متخلفان در این بخش نیز آمادگی دارند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به موضوع سرقت در خراسان جنوبی گفت: برای افزایش اطمینان خاطر مردم در ایام نوروز هیچ سارقی تا بیستم فروردین ماه به مرخصی داده نخواهد شد و کسانی که در ایام نوروز سرقت کنند نیز تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند بود.

ضرورت فرهنگ سازی در زمینه حفاظت از اموال

وی افزود: البته کاهش سرقت در ایام نوروز نیاز به فرهنگ سازی در زمینه شیوه حفاظت و ایمنی از اموال ضرورت دارد.

حمیدی با تأکید بر تعیین تکلیف انتقال صنوف آلاینده در شهرستان بیرجند بیان‌کرد: اینکه در سایت صنوف آلاینده زیر ساخت‌هایی چون آب و … فراهم نباشد به طور طبیعی کار را برای ترغیب کسبه به انتقال سخت می‌کند.

وی ادامه‌داد: در این راستا هماهنگی‌هایی برای تکمیل زیر ساخت‌های سایت صنوف آلاینده ضرورت دارد و شهرداری نیز در این زمینه تشویق‌هایی را در نظر گرفته است.

تفکیک زباله از مبدأ راهکار رفع معضل زباله گردی

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی یادآورشد: در مورد پدیده زباله‌گردی نیز به نظر من بهترین راهکار رفع این معضل تفکیک زباله از مبدأ است تا زباله در دسترس زباله گرد نباشد و در مراحل بعد نیز اشتغال زایی برای این افراد اهمیت دارد.

حمیدی خطاب به شهردار بیرجند گفت: طرح‌های تشویقی برای مردم بگذارید تا خودشان زباله را تفکیک کنند و کار با سرعت بیشتری صورت گیرد