اجرای طرح گفتمان فاطمی در خانواده‌های خراسان‌جنوبی

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی گفت: رویکرد حوزه زنان و خانواده کشور مبتنی بر اجرای طرح گفتمان فاطمی در خانواده‌ها بوده که در استان نیز این طرح اجرایی می‌شود.اجرای طرح گفتمان فاطمی در خانواده‌های خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری بازتاب خراسان ، فرشته اسدزاده، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی اظهارداشت: رویکرد حوزه زنان و خانواده کشور مبتنی بر طرح گفتمان فاطمی در خانواده‌ها است.

وی تصریح کرد: قرار است با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و افرادی که دغدغه‌مند به حوزه سلامت روان خانواده‌ها هستند بتوانیم بحث گفتمان فاطمی در خانواده استان جاری و ساری شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما مبنی بر گفتمان فاطمی خانواده‌ها بوده و امیدواریم آینده زیبایی را ترسیم کنیم، یادآور شد: بحث جدی ما نشاط بانوان بوده تا فضای نشاط را برای تمام بانوان استان به نحوه بهینه‌ و ساختارمندی ایجاد کرده و اسرار داریم تا پیوست فرهنگی داشته باشد و از ظرفیت فضای مجازی در این زمینه استفاده کنیم.

اسدزاده با اشاره به اینکه آمارهایی که برای رتبه استان در مورد آسیب‌های اجتماعی مختلف ارائه گردید باید به جای اضطراب وارد کردن به جامعه با آن‌ها برخورد شود، یادآور شد: نباید این آمارها برایمان ملاک محسوب بلکه باید همدلی و وفاقی که بین مجموعه‌های استان برای حل مسائل وجود دارد در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در زمان حضور رئیس جمهور به استان طرح‌هایی برای ارائه در حوزه بانوان و خانواده استان وجود نداشته است، گفت: خواستار ارائه طرح‌های مختلف در این حوزه برای ارائه طرح جامع استان در حوزه بانوان و خانواده هستیم.

گسترش اجرای طرح نماد در مدارس استان

زهرا فرازی، رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز در ادامه این جلسه اظهارداشت: طرح نماد با هماهنگی ارگان‌های دیگر در حال اجرا در منطقه درمیان است.

وی ادامه داد: در این منطقه ۲۴ هزار دانش‌آموز و ۳ هزار نفر از مربیان تحت پوشش این طرح قرار دارند.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی افزود: طرح نماد در استان گسترش یافته و علاوه بر درمیان در شهرستان‌های نبهندان، سربیشه، زیرکوه و خوسف اجرایی می‌شود.

فرازی با بیان اینکه آموزش‌های ارتقایی برای دانش‌آموزان و تمام مدیران مهدها و مشاوران مدارس برگزار و بعد از آن دانش‌آموزان در آزمونی که در این زمینه برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.

وی از افتتاح خط ۱۵۷۰ و میز خدمت نماد در استان خبر داد و اضافه کرد: تاکنون هزار مورد تماس با این خط تلفن وجود داشته و خدمات مشاوره‌ای ارائه شده است.

رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی یادآور شد: طرح غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان در تمام مدارس مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم استان اجرا شده است.

فرازی خاطرنشان کرد: در این طرح که ۲۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفته نیمرخی از سلامت روانی دانش‌آموزان استان را در اختیارمان قرار می‌دهد.

عدم مکان‌یابی مناسب برای راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ در استان

محمدرضا حسنی‌مقدم، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی نیز در ادامه این جلسه اظهارداشت: طرح ساماندهی معتادان متجاهر از تاریخ یکم دی‌ماه امسال توسط حوزه معاونت سلامت سازمان زندان‌ها به استان‌ها ابلاغ شده که این طرح در واقع طرح تکیملی بوده است.

وی با اشاره به عدم مکان‌یابی مناسب برای اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر(ماده ۱۶) گفت: هدف از اجرای این طرح شامل افزایش سطح سلامت شهروندان و جلوگیری از گسترش  و شیوع اعتیاد در جامعه و غیره بوده است.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی از جمع‌آوری ۶۳۶ معتاد متجاهر در استان گفت: از این تعداد ۵۳۸ نفر در مراکز مجری ماده ۱۵ استان پذیرش شده‌اند.

حسنی‌مقدم ادامه داد: در این راستا تاکنون ۳۱۲ میلیون تومان پرداخت شده در حالی که تعهد استان ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس آنچه اعلام شده املاک بالااستفاده بسیاری مربوط به دستگاه‌های اجرایی در استان وجود دارد که باید براساس قانون به فروش برسد که باید از این موضوع برای مکان‌یابی ماده ۱۶ استفاده شود